پلتفرم Apollo Enterprise بایدو برای خودروهای خودران تولید انبوه معرفی شد

چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
Apollo Enterprise به‌عنوان پلتفرم جدید بایدو برای خودروهای خودران تولید انبوه، صبح امروز در نمایشگاه CES 2019 معرفی شد.
تبلیغات

بایدو در نمایشگاه CES 2019 اخبار مهم جدیدی را در مورد پلتفرم آپولو که در واقع فناوری متن‌باز اختصاصی این شرکت برای خودروهای خودران به‌شمار می‌آید، اعلام کرد. 

نخستین خبر مهم، به معرفی آپولو اینترپرایز بر می‌گردد؛ این پلتفرم جدید مخصوص خودروهای خودرانی است که تولید انبوه خواهند شد. بایدو مدعی است که پلتفرم متن‌باز آپولو امروزه توسط ۱۳۰ شریک تجاری در سراسر دنیا مورداستفاده قرار می‌گیرد. یکی از جدیدترین شرکای این شرکت، یک استارتاپ چینی فعال در حوزه‌ی خودروهای الکتریکی به‌نام WM Motors است که طبق اعلام قبلی قصد دارد تا سال ۲۰۲۱ چند خودروی خودران سطح ۳ را روانه‌ی بازار کند.

ظاهرا اهداف اصلی ساخت پلتفرم آپولو اینترپرایز، مواردی همچون بهبود رانندگی خودروهای خودران در بزرگ‌راه‌ها،‌ بهبود توانایی پارک خودکار، استفاده در مینی‌بوس‌های کاملا خودران و موارد مشابه است. به‌علاوه، این پلتفرم شامل نقشه‌ای ویژه حاوی اطلاعات مفید است که به رانندگی بهتر خودروهای خودران کمک شایانی می‌کند. به‌لطف این پلتفرم، دستیار صوتی اختصاصی بایدو به‌نام DuerOS نیز برای خودروها در دسترس قرار می‌گیرد.

بایدو علاوه‌بر معرفی این پلتفرم جدید، نسخه‌ی ۳.۵ از پلتفرم آپولو را نیز منتشر کرد. آپولو از این پس تجربه‌ی رانندگی خودروهای خودران در مناطق شهری و حومه‌ی شهری شلوغ را بهبود می‌بخشد. پلتفرم آپولو ۳.۵ از مدتی پیش توسط شرکت‌هایی نظیر Udelv (یک استارتاپ که دارای ون‌های خودران مخصوص به‌منظور تحویل بسته‌ است و اخیرا با Walmart به‌منظور تحویل مواد غذایی همکار کرد) مورداستفاده قرار می‌گیرد. بایدو می‌گوید که قرار است حداکثر ۱۰۰ خودروی خودران مبتنی بر آپولو ۳.۵ در سان فرانسیسکو و دیگر مناطق ایالات متحده‌ی آمریکا در آینده‌ای نزدیک عرضه شوند.

در چین، بایدو قصد دارد ۱۰۰ تاکسی خودران را که بیش از ۲۰۰ کیلومتر از خیابان‌های شهر چانگشا را پوشش می‌دهند، عرضه کند. این تاکسی‌ها به فناوری V2X بایدو مجهز خواهند بود تا از این طریق بتوانند از داده‌های جاده‌ای که در آن حضور دارند (نظیر وضعیت چراغ راهنمایی) اطلاع پیدا کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات