خودروی پرنده اسپرت ساخت فیلیپین، با موفقیت آزمایش شد

پنج‌شنبه ۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با آزمایش موفقیت‌آمیز خودروی پرنده‌ی ساخت فیلیپین، یک شرکت استرالیایی از آغاز سرمایه‌گذاری در این پروژه خبر داد.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد که ایده‌ی خودروهای پرنده‌ی طرفداران بسیاری در جهان دارد؛ یک مخترع فیلیپینی اولین خودروی پرنده‌ی خود را که آن را اسپرت توصیف می‌کند، با موفقیت آزمایش کرد.

کیکس منجولا، مخترع این خودروی اسپرت پرنده و هنرمند سابق که حالا به‌عنوان تصویربردار فعالیت می‌کند، اولین نفری بود که هدایت خودروی پرنده‌ی اسپرت فیلیپینی را به‌مدت چند دقیقه در هوا در اختیار گرفت. همانطور که در ویدئوی منتشرشده مشخص است، این خودروی پرنده از فناوری مشابه پهبادها و چند پروانه برای پرواز استفاده می‌کند. منجولا خودروی پرنده‌ی خود را که حداکثر با سرعت ۶۴ کیلومتر بر ساعت تا ارتفاع ۶ متری پرواز می‌کند، کانسپتو میلنیا نام‌گذاری کرده است؛ در اولین آزمایش عمومی، کانسپتو میلنیا کمی بیشتر از ۱۰ دقیقه پرواز کرد.

منجولا به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که برای ساخت این خودروی پرنده مجهز به باتری ۶ لیتیوم-یون و کنترلر فرکانس رادیویی، زمان و هزینه‌ی زیادی صرف شده است. او در مورد کنترل خودروی پرنده‌ی خود که ظرفیت حمل تا ۱۰۰ کیلوگرم را دارد، گفت:

با فشار یک دکمه، به بالا و با تکان اهرم به جلو می‌رود. این خودرو، هوشمند است و پتانسیل بالایی دارد. این خودرو می‌تواند رانندگی یک‌ساعته در جاده را به پنج دقیقه در هوا کاهش دهد.
Koncepto Milenya

جزئیات بیشتری از این مدل پرنده اعلام نشده است، اما تنها ویژگی ایمنی آن، ادامه‌ی پرواز در صورت خرابی یک یا دو موتور پروانه از مجموع ۱۶ موتور است. شرکت استرالیایی Star8 پس از آزمایش موفقیت آمیز این خودروی پرنده، آماده‌ی همکاری با منجولا است. جیکوب مایمون، مدیرعامل این شرکت اعلام کرده است که پس از توسعه‌ی کامل، خودروی پرنده‌ی ساخت فیلیپین در بازار استرالیا، اروپا و هنگ‌کنگ به‌فروش گذاشته خواهد شد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات