خروج فورد از بازار آسیای شرق

شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
فورد اخیرا اعلام کرده است که به دلیل استقبال اندک، فروش محصولات خود را در بازار ژاپن و اندونزی متوقف خواهد کرد. برای اطلاع از جزئیات این خبر با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 فورد اسکاچ، مدیر منطقه‌ی آسیا شرکت فورد در ایمیلی رسمی به تمامی مسئولان و نمایندگی‌های فروش این برند در کشور‌های اندونزی و ژاپن گفت:

هیچ راهی برای بازگشت به سوددهی در کشور‌های ژاپن و اندونزی باقی نمانده است و ناچار به ترک این بازارها هستیم. این مساله بدین معنی است که متاسفانه دیگر نیازی به نیروهای موجود در کشورهای نام‌برده نیست.

فورد طی سالیان اخیر با معرفی خودرو‌های مختلف سعی در جذب نظر سلایق بازار‌های مختلف داشته است. اما این شرکت در سال گذشته از طریق ۵۲ نمایندگی فروش در ژاپن تنها موفق به فروش ۵۰۰۰ دستگاه شده است. در حال حاضر ۲۹۲ نفر در ژاپن برای شرکت فورد کار می‌کنند.

فورد را می‌توان از اولین تولید کنندگان خارجی خودرو دانست که اقدام به راه‌اندازی فروشگاه محصولات خود در ژاپن کرد. در سال ۱۹۲۵ غول خودروسازی ایالات متحده خط تولید خودرو‌های مدل T و A را در ژاپن بنا کرد. اما در سال ۱۹۴۰ به دلیل تنش‌های سیاسی میان ایالات متحده و ژاپن، این شرکت به طور کامل از بازار ژاپن خارج شد. ۳۴ سال برای بازگشت فورد به ژاپن زمان نیاز بود و این شرکت با همکاری مزدا موفق به فروش مجدد محصولات خود در آسیای شرق شد. 

اما در خصوص بازار اندونزی شرایط متفاوت است و فورد در سال ۲۰۰۲ برای اولین بار وارد این بازار شد و ۴۴ نمایندگی فروش خود را بنا کرد. سال گذشته فورد تنها موفق به فروش ۶۰۰۰ دستگاه خودرو در اندونزی شد که سهمی برابر با ۰.۶ درصد بازار خودروی این کشور به شمار می آید. بازار اندونزی نیز همانند ژاپن به میزان قابل توجهی در تسخیر برند‌های ژاپنی است و در حال حاضر رقابت با آن‌ها امری محال است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات