احتمال تولید مازراتی هیبریدی تا سال ۲۰۲۰

پنج‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
به گزارش وب‌سایت Autocar، به دنبال رونق گرفتن خودروهای هیبریدی و محدودیت‌هایی قانونی که در آینده برای کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای توسط خودرو اعمال خواهد شد، کمپانی مازراتی تصمیم دارد تا سال ۲۰۲۰ بیشتر محصولات خود را با آپشن پاورترین (Powertrain-مجموعه‌ی موتور، دیفرانسیل، محور و گیربکس) هیبریدی عرضه کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در سال ۲۰۱۳ هرالد وستر (رئیس کمپانی مازراتی) خودروهای الکتریک را «بی‌معنی» توصیف کرد و گفت:

اگر به دنبال راه‌حل واقع‌بینانه‌ای برای حل مشکل باشیم، مراجع نظارتی باید در مورد نحوه‌ی محاسبه‌ی آلودگی صداقت بیشتری نشان بدهند. خودروهای الکتریکی راه‌حل مشکل آلودگی هوا نیستند.

باوجوداینکه وستر درگذشته روی خوشی به خودروهای هیبریدی نشان نداده است، ولی مازراتی در راستای پاسخگویی به نیاز مشتریان و همین‌طور رعایت کردن محدودیت‌های دولتی به آن‌ها نیاز پیدا خواهد کرد.مدیر ارشد واحد اروپایی مازراتی، جولیو پاستوره در مصاحبه‌ای با Autocar می‌گوید:

داستان بسیار ساده است، ما چاره‌ای جز این کار نداریم. خودروهای الکتریکی در کشورهای که انگیزه‌ی زیادی برای مبارزه با آلودگی هوا دارند، قطعا با موفقیت روبرو خواهند شد. در سایر کشورها شاید این‌گونه نباشد ولی محدودیت‌های دولتی و افزایش تقاضای مشتریان برای خودروی الکتریکی چاره‌ای جز حرکت به این سمت باقی نمی‌گذارد. در حال حاضر فقط می‌توانم بگویم که اگر استفاده از موتور الکتریکی مستلزم قربانی کردن عملکرد خوب نباشد، در آینده از آن‌ها استفاده خواهیم کرد و در غیر این صورت مازراتی هیبریدی تولید نخواهیم کرد.

البته اخیرا این خودروساز ایتالیایی خبرهایی در مورد آپشن پاورترین هیبریدی برای مازراتی لوانته منتشر کرده است. بر اساس این خبر آپشن مذکور برای تعدادی از مدل‌های آینده مازراتی نظیر کواتروپورته، جیبلی، گرن‌توریسمو و گرن‌کابریو نیز در دسترس خواهد بود. به‌احتمال‌زیاد در آینده فقط مازراتی اسپرت سری آلفیری با موتور بنزینی کلاسیک تولید خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات