تقویت قابل توجه پیشرانه‌های خودرو‌های مک‌لارن-هوندا در سال ۲۰۱۶

چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
فصل گذشته‌ی فرمول یک برای تیم مطرح مک‌لارن-هوندا بسیار نا‌امید کننده طی شد. حال اخباری مبنی بر بهینه‌سازی و تقویت پیشرانه‌های خودروهای این تیم برای فصل۲۰۱۶ منتشر شده است که امید‌ها را برای درخشش مجدد مک‌لارن-هوندا را زنده کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مک‌لارن-هوندا با وجود راننده‌های خوب خود، فصل کابوس‌واری را در سال ۲۰۱۵ سپری کردند که عموم مشکلات، ناشی از پیشرانه‌‌های تولید شده‌ی هوندا بود. با وجود ابراز نگرانی کارشناسان این عرصه در خصوص آینده‌ی تیم مک‌لارن-هوندا، ران دانیس و فرناندو آلونسو مدیر و راننده‌ی اول این تیم از بازگشت به روز‌های اوج در سال ۲۰۱۶ صحبت کردند. ظاهرا صحبت‌های مسئولین تیم مک‌لارن-هوندا چندان هم بی‌راه نبوده و اخبار منتشر شده از تقویت پیشرانه‌ی خودرو‌های این تیم، مهری بر صحت این گفته‌ها است.

پیشرانه‌ی خودرو‌های مک‌لارن هوندا

مهندسان هوندا از همان روز‌های ابتدایی ایجاد مشکلات در پیشرانه‌های تولیدی، سخت به دنبال بهینه‌سازی و تقویت محصولات تولیدی خود بودند. طبق اخبار منتشر شده تلاش مهندسان غول خودروسازی ژاپن به ثمر نشسته و پیشرانه‌های فرمول یک این شرکت اکنون ۲۲۳ اسب بخار توان بیشتری نسبت به فصل گذشته تولید می‌کنند. اگر این اخبار صحت داشته باشند، شاهد رقابت بسیار جذاب‌تری در فصل آینده‌ میان پیشرانه‌های هوندا، فراری و مرسدس بنز خواهیم بود. یکی از مسئولین از حضور و تلاش ۲۴ ساعته‌ی مهندسان هوندا در مقر تحقیق و توسعه‌ی ساکورا خبر داده و طبق گفته‌های وی افراد حاضر در این مقر حتی روز‌های تعطیل نیز مشغول به کار بودند (یکی از دلایل پیشرفت چشمگیر صنعت ژاپن).

آلونسو و باتن، راننده‌های تیم مک‌لارن

در سال ۲۰۱۵ پیشرانه‌های ساخته شده‌ی هوندا، ۷۰ اسب بخار توان تولیدی کمتری نسبت به سایر خودرو‌ها داشتند؛ سیستم بازیاب انرژی جنبشی که ۱۶۳ اسب بخار را برای مدت ۳۳ ثانیه در اختیار راننده‌ها قرار می‌دهد، در خودرو‌های مک‌لارن هوندا عملا قابل استفاده نبود. بدین ترتیب فرناندو آلونسو و جنسن باتن راننده‌های مطرح این تیم، در فصل ۲۰۱۵ نزدیک به ۲۳۰ اسب بخار توان کمتری نسبت به سایر راننده‌ها در اختیار داشتند. این مشکلات باعث شدند تا تیم مطرح مک‌لارن-هوندا در انتهای رده‌بندی قرار بگیرند. اما مهندسان هوندا موفق شده‌اند با اصلاحات سیستم توربو پیشرانه و سیستم خنک‌سازی بازیاب انرژی جنبشی KERS، فاصله‌ی به وجود آمده را جبران کنند.

نظر شما در رابطه با تیم مک‌لارن-هوندا و خودرو‌های این شرکت در فصل ۲۰۱۶ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات