دعوت جنرال موتورز از هکر‌ها برای هک خودرو‌ها

چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
هک خودرو‌های هوشمند و خودران را می‌توان جدید‌ترین دغدغه‌ی خودروسازان عنوان کرد. جنرال موتورز نیز جهت ایمن سازی بیشتر محصولات خود، از هکر‌های اقصی نقاط جهان جهت بررسی و یافتن حفره‌های امنیتی دعوت به عمل آورده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

تجهیزات پیشرفته‌ی به کار رفته در خودرو‌های مدرن، تولید‌کنندگان را با دغدغه‌های جدیدی اعم از امنیت سیستم‌های کنترلی خودرو‌ها مواجه کرده است. این موضوع تابستان سال گذشته با هک شدن از راه دور خودرو‌های جیپ توسط دو کارشناسان امنیتی، بیش از پیش داغ شد و توجه سایر خودروسازان نیز به این مساله جلب شد. جنرال موتورز نیز در همین راستا پیش از عرضه‌ی خودرو‌های هوشمند خود، قصد دارد با سرمایه‌گذاری در این زمینه، از مشکلات امنیتی احتمالی پیشگیری کند.

جنرال موتورز از چندی پیش از هکر‌های مستقل دعوت به عمل آورده تا به هک و یافتن حفره‌های امنیتی در خودرو‌های این شرکت بپردازند و در صورت کسب موفقیت از جنرال موتورز پاداش دریافت کنند. اقدامات این چنینی پیش‌تر از سوی سایر شرکت‌های فعال در عرصه‌ی فناوری انجام شده بود اما در صنعت خودرو در حال حاضر تنها تسلا با ارایه‌ی پاداش‌های ۱۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دلاری از هکر‌ها جهت رفع مشکلات امنیتی خودروهای خود دعوت به عمل آورده است. پیشنهادات این چنینی عموما کارشناسان امنیتی و هکر‌های کلاه سفید را هدف اصلی خود قرار می‌دهند. این دسته از هکر‌ها بیش از آن که به دنبال منافع شخصی خود باشند، از مهارت و اطلاعات خود در جهت افزایش امنیت دنیای شبکه استفاده می‌کنند.

با این که جنرال موتورز همانند تسلا مبالغ دقیق اهدایی به هکرها در صورت یافتن حفره‌های امنیتی را اعلام نکرده است، اما طبق گفته‌ی جف ماسامیا، مسئول امنیت اطلاعاتی جنرال موتورز، غول خودروسازی ایالات متحده پاداش‌های ارزنده‌ای را برای محققان در نظر گرفته است. پیش‌بینی می‌شود جنرال موتورز در آینده‌ی نزدیک از برنامه‌ها و فراخوانی‌های جامع‌تری از هکر‌ها در خصوص امنیت اطلاعاتی محصولات خود، رونمایی کند.

نظر شما در رابطه با اقدام اخیر جنرال موتورز چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات