افزایش مسافت بیشینه‌ی بی ام دبلیو آی 3 در سال ۲۰۱۷

جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی بی ام دبلیو به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد در مدل سال ۲۰۱۷ خودروی الکتریکی آی۳، مسافت بیشینه‌ی پیموده شده را تا مقدار ۵۰ درصد مقدار کنونی افزایش دهد. در صورت انجام این کار، آی۳ در ردیف خودروهایی با مسافت بیشینه‌ی بالای متوسط قرار خواهد گرفت.
تبلیغات

کمپانی بی ام دبلیو قصد دارد تا در سال ۲۰۱۷ میزان ماکزیمم مسافت پیموده شده برای خودروهای الکتریکی آی۳ (i3) را افزایش دهد. بر پایه‌ی گزارش‌های اخیر، کمپانی خودروساز قصد دارد تا با بهبود باتری‌های یون‌لیتیومی به کار گرفته شده روی خودروهای الکتریکی، مسافت بیشینه‌ی پیموده شده توسط این خودروها را تا ۵۰ درصد نسبت به مقدار کنونی افزایش دهد.

بی ام دبلیو آی۳ فعلی دارای مسافت بیشینه‌ی ۱۳۰ کیلومتر است؛ اما گفته می‌شود که با بهبود بسته‌ی باتری و همچنین انجام برخی بروزرسانی‌های دیگر، قرار است که خودروی آی۳ بتواند تا مسافت بیشینه‌‌ای معادل ۱۹۳ کیلومتر را به دست آورد. در صورتی که این عدد در عمل هم به دست بیاید خودروی آی۳ از نظر مسافت بیشینه از پرفروش‌ترین خودروهای الکتریکی کنونی بازار هم پیشی خواهد گرفت. در حال حاضر خودروی نیسان لیف (Nissan leaf) به عنوان پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی به شمار می‌رود که می‌تواند مسافت بیشینه‌ای در حدود ۱۷۲ کیلومتر بپیماید.

یان روبرتسون (Ian Robertson) یکی از اعضای هیئت رئیسه‌ی بی ام دبلیو ای جی (BMW AG) در زمینه‌ی فروش و بازاریابی، در گفتگوی اخیری که با اتوموتیونیوز داشت اعلام کرد که بهبودهایی که قرار است روی بسته‌ی باتری یون لیتیومی انجام شود منجر به افزایش مسافت مفید خودرو خواهد شد. هرچند که با بهبود مسافت بیشینه برای آی۳ این خودرو نسبت به نسخه‌ی کنونی خود بهتر خواهد شد، اما این در حالی خواهد بود که گفته می‌شود خودروی آینده‌ی کمپانی شورولت با نام شورولت بولت (Chevrolrt Bolt) دارای مسافت بیشینه‌ای در حدود ۳۲۱ کیلومتر خواهد بود.

قیمت اولیه‌ی آی۳ های کنونی از مبلغ ۴۳،۳۹۵ دلار شروع می‌شود و در صورتی که به یک سیستم افزاینده‌ی مسافت تجهیز شود این قیمت پس از احتساب مبلغ ۹۹۵ دلاری بابت هزینه‌ی جابجایی به مقدار ۴۷،۲۴۵ دلار افزایش خواهد یافت. البته با در نظر گرفتن اینکه ۷۵۰۰ دلار از این پول به خاطر مالیات فدرال افزوده شده است، قیمت واقعی خودرو مقداری پایین‌تر خواهد بود. ولی حتی در این صورت هم آی۳ از نظر قیمت نسبت به خودروی بولت که قیمت اولیه‌اش ۳۷،۵۰۰ دلار اعلام شده و بنابر گفته‌ها در انتهای سال جاری به بازار می‌آید، خودروی گران‌تری به شما خواهد رفت. گفتنی است که نیسان لیف سال ۲۰۱۶ از نظر هزینه، نسبت به دو خودروی مذکور خودروی مقرون‌به‌صرفه‌تری است و قیمت پایه‌ی آن بدون در نظر گرفتن هزینه‌های مالیاتی مبلغ ۲۹،۸۶۰ دلار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات