فورد اف 150 راپتور سوپرکرو 2017 معرفی شد

شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
فورد در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۶ نمونه‌ی جدیدی از وانت غول‌ پیکر راپتور اف ۱۵۰ را با عنوان سوپرکرو معرفی کرد. این در حالی است که خودروی جدید نسبت به رپتور توان و گشتاور بیشتری دارد. برای آشنایی بیشتر با وانت‌ فول‌سایز و قدرتمند فورد، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

از زمانی که کمپانی فورد از نمونه‌ی جدید و تمام آلومینیمی و مجهز به توربوشارژر F-150 تحت عنوان اف ۱۵۰ راپتور (F-150 Raptor) رونمایی کرد، برای طرفداران این خودرو مسجل بود که مدل سوپرکرو (SuperCrew) این خودرو نیز ساخته و عرضه خواهد شد. اما این نخستین باری است که ما مدل سوپرکرو را می‌بینیم و تنها چیزی که می‌توانیم بگوییم این است که این خودرو بسیار قلدرتر و پرتوان‌تر از چیزی است که هر کسی پیش از این تصورش را داشت.

gallery 1452486465 2 truck raptors cliffs handheld 0005 2500px 5fe3c

فاصله‌ی بین دو محور در این خودرو ۳۶۸ سانتی‌متر است که این مقدار در مقایسه با فاصله‌ی دو محور رپتور سوپرکب (SuperCab Raptor) به میزان ۳۰ سانتی‌متر بیشتر است. سوپرکرو می‌تواند با این افزایش طول به تعادل بیشتری دست یابد. در واقع هدف اصلی از طراحی و ساخت این وانت غول‌آسا توسط فورد، در وهله‌ی اول به دست آوردن تعادل و قدرت مانور بالا در سرعت‌های بالا بوده است. گفتنی است که این مدل، از پیشرانه‌ی جدید ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری اکوبوست با توربوشارژر دوگانه بهره می‌برد که توان خروجی آن بیشتر از نمونه‌ی استاندارد این وانت با پیشرانه‌ی تنفس طبیعی هشت‌سیلندر و ۶.۲ لیتری با توان ۴۱۱ اسب بخار است.

gallery 1452486806 gray raptor flagstaff snow 0074 2500px b6d3a

نسل دوم رپتور در نمایشگاه بین‌المللی خودروی آمریکای شمالی در سال ۲۰۱۵ معرفی شد. وانت جدید فورد در آن سال ۲۲۶ کیلوگرم کاهش وزن را تجربه کرده بود که این مساله منجر به هرزگردی زیاد چرخ‌ها می‌شد. حال فورد با استفاده از سیستم کنترلی هوشمندخود توانست این مشکل را حل کند.

با بدنه‌ای به میزان ۱۵ سانتی‌متر بزرگ‌تر از اف ۱۵۰ استاندارد، وجود شش حالت گوناگون برای رانندگی با نام‌های نرمال، خیابان، آب‌‌وهوا، گل‌ولای، کوه و صخره و استفاده از پیشرانه‌ی توربوشارژ دوگانه به همراه جعبه دنده‌ی ۱۰ سرعته، باعث شده‌اند تا رپتور ۲۰۱۷ قادر به طی هر مسیری باشد. گفتنی است که قیمت این غول فلزی چیزی در حدود ۵۰ هزار دلار است.

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی Detroit Auto Show 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات