مدیر عامل فورد، مارک فیلدز، در خلال کنفرانس فورد در نمایشگاه CES 2016، آمازون را به عنوان شریک تجاری جدیدش معرفی کرد. وظیفهی آمازون کمک به فورد در زمینهی اتصال خودرو به شبکهی هوشمند اینترنت اشیا خواهد بود. نسل سوم پلتفرم چندرسانهای و ارتباطی خودروهای فورد تحت نام سینک (SYNC) به تکنولوژی تشخیص دستورات صوتی آمازون با نام اکو (Echo) مجهز خواهد شد. بدین وسیله مالکان خودروها فورد قادر خواهند بود تا از منزل دستور روشن شدن خودرو را صادر کرده و اطلاعاتی در خصوص میزان مسافت قابل پیمایش خودرو دریافت کند. همچنین سرنشینان از داخل خودرو میتوانند اقدام به باز کردن در گاراژ کنند.
فورد درصدد ارایهی راه حل ارزانی برای خودروهای هوشمند است تا اکثر اقشار مختلف بتوانند از این تکنولوژی بهره ببرند و تنها نمونههای لوکس به این قابلیت مجهز نباشند. فورد نیز همانند سایر خودروسازان سال ۲۰۲۰ را برای عرضهی محصولات هوشمند و خودران تعیین کرده است.
پیش از برگزاری کنفرانس فورد، شایعات بسیاری در خصوص همکاری این شرکت و گوگل منتشر شده بود و انتظار میرفت این شایعات به صورت رسمی تایید شوند. وقتی در این خصوص از مدیر عامل فورد سوال پرسیده شده وی در پاسخ گفت:
نظرات