فورد با آمازون برای توسعه‌ خودروهای هوشمند مشارکت می‌کند

پنج‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
فورد در نطق کنفرانس خود در نمایشگاه CES 2016 از همکاری گسترده‌‌اش با آمازون، غول خرده فروشی جهان پرده برداشت. برای آشنایی با جزئیات این همکاری با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مدیر عامل فورد، مارک فیلدز، در خلال کنفرانس فورد در نمایشگاه CES 2016، آمازون را به عنوان شریک تجاری جدیدش معرفی کرد. وظیفه‌ی آمازون کمک به فورد در زمینه‌ی اتصال خودرو به شبکه‌ی هوشمند اینترنت اشیا خواهد بود. نسل سوم پلتفرم چندرسانه‌ای و ارتباطی خودرو‌های فورد تحت نام سینک (SYNC) به تکنولوژی تشخیص دستورات صوتی آمازون با نام اکو (Echo) مجهز خواهد شد. بدین وسیله مالکان خودروها فورد قادر خواهند بود تا از منزل دستور روشن شدن خودرو را صادر کرده و اطلاعاتی در خصوص میزان مسافت قابل پیمایش خودرو دریافت کند. هم‌چنین سرنشینان از داخل خودرو می‌توانند اقدام به باز کردن در گاراژ کنند.

خودروی هوشمند فورد

فورد درصدد ارایه‌ی راه حل ارزانی برای خودروهای هوشمند است تا اکثر اقشار مختلف بتوانند از این تکنولوژی بهره ببرند و تنها نمونه‌های لوکس به این قابلیت مجهز نباشند. فورد نیز همانند سایر خودروسازان سال ۲۰۲۰ را برای عرضه‌ی محصولات هوشمند و خودران تعیین کرده است.

مدیرعامل فورد

پیش از برگزاری کنفرانس فورد، شایعات بسیاری در خصوص همکاری این شرکت و گوگل منتشر شده بود و انتظار می‌رفت این شایعات به صورت رسمی تایید شوند. وقتی در این خصوص از مدیر عامل فورد سوال پرسیده شده وی در پاسخ گفت:

تولید خودروهای هوشمند مبحث پیچیده‌ای است؛ ما تلاش می‌کنیم در بعضی از حوزه‌ها فعالیت خود را تنها ادامه دهیم و در سایر مقوله‌ها شرکایی را جهت تسریع روند توسعه برگزینیم.

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات