فورد از تکنولوژی ارتباط خودرو و پهپاد رونمایی کرد

چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
فورد در نمایشگاه CES 2016‌ از تکنولوژی ارتباط هوشمند پهپاد و خودرو برای کمک در عملیات‌های سازمان ملل متحد پرده برداشت. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

پیش‌تر شرکت سوئیسی رین‌اسپید با معرفی نمونه‌ی مفهومی Σtos ایده‌ی ارتباط پهپاد هوشمند با خودرو را ارائه داده بود. نمونه‌ی مفهومی این شرکت با ایده‌ی اولیه‌ی ارسال گل تولید شده بود. علاوه بر کاربرد عجیب Σtos، خودروی رین‌اسپید تا کنون پیشرفتی در جذب سرمایه و تولید نداشته است. فورد از ایده‌ی رین‌اسپید جهت کاربر‌د‌های حیاتی‌تر بهره گرفته و به کمک شرکت DJI اقدام به توسعه‌ی تکنولوژی ارتباط هوشمند خودرو و پهپاد و معرفی آن در نمایشگاه CES 2016 کرده است.

پهپاد هوشمند فورد برای کمک به عملیات‌های سازمان ملل طراحی شده است. وانت F-150 به کمک پهپاد خود به ماموران سازمان ملل این قابلیت را می‌دهد تا هنگام مراجعه به مسیر‌های صعب‌العبور بدون نیاز به پیاده شدن از خودرو، با ارسال پهپاد مسیر‌های پیش‌رو را بررسی کنند. فورد F-150 به تنهایی قادر است در سخت‌ترین مسیر‌های ممکن نیز عملکرد خوبی داشته باشد؛ اما در شرایط حساس سرنشینان می‌توانند با ارسال پهپاد و کنترل آن از طریق نمایشگر لمسی و پلتفرم سیستم چندرسانه‌ای سینک ۳ ، اطلاعات مفیدی دریافت کنند. به محض پرواز پهپاد، تصاویر آن به خودرو ازسال می‌شود و از طریق نمایشگر برای سرنشینان پخش خواهد شد. این قابلیت می‌تواند به ماموران در شناسایی منطقه و مجروحان کمک شایانی کند. 

فورد خصوص این تکنولوژی اعلام کرد:

پهپاد و خودروی فورد F-150 از قابلیت ارتباط آنی برخوردار هستند. علاوه بر دریافت تصاویر ارسالی از پهپاد، موقعیت جدید F-150 نیز به آن اطلاع داده می‌شود تا بتواند پس از اتمام عملیات تصویربرداری در موقعیت خود فرود بیاید.

فورد در نظر دارد که کاربرد تکنولوژی خود را افزایش دهد تا بتوانند از آن در کشاورزی، جنگل‌داری، ساخت و ساز، بازرسی محیطی در کنار عملیات‌های نجات بهره ببرند. امیدواریم فورد به زودی نمونه‌ی نهایی این تکنولوژی را به زودی عرضه کند.

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات