خودروهای فورد در سال جاری از اندروید اتو و کارپلی پشتیبانی خواهند کرد

دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
فورد پیش‌تر اعلام کرده بود که در بلندمدت، قصد استفاده از کارپلی و اندروید اتو را در خودروهای خود دارد. در نهایت خودروهای این تولید کننده‌ی مطرح در سال جاری از اکو سیستم‌های گوگل و اپل بهره‌مند خواهند شد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

نمایشگاه تکنولوژی CES 2016 به زودی کار خود را در لاس وگاس ایالات متحده آغاز خواهد کرد. فورد پیش از افتتاحیه رسمی این رویداد بزرگ فناوری، در کنفرانسی اختصاصی اعلام کرد که تمامی خودرو‌های این برند در آمریکای شمالی که با سیستم اطلاعاتی و چندرسانه‌ای خاص فورد با نام سینک ۳ عرضه می‌شوند، به صورت استاندارد از کارپلی و اندروید اتو نیز پیشتیبانی می‌کنند. مالکان نمونه‌های قدیمی‌تر نیز می‌توانند در پس از اعلام رسمی فورد با آپدیت دستگاه خود از کارپلی و اندروید اتو نیز بهره‌مند شوند. فورد اسکیپ ۲۰۱۷ اولین خودرویی خواهد بود که به قابلیت مذکور مجهز خواهد شد. اسکیپ هم‌چنین اولین محصول فورد خواهد بود که به نسل جدید سینک مجهز است و بدین وسیله امکان برقراری ارتباط LTE را برای سرنشین به ارمغان آورده است.  

پشتیبانی فورد از کارپلی و اندروید اتو

نکته‌ی جالب، ادامه‌ی توسعه‌ی پلتفرم مخصوص فورد با نام اَپ‌لینک (AppLink) است و غول خودروسازی ایالت متحده علاقه‌ای برای کنار گذاشتن آن ندارد. اپلیکیشن‌های اپ‌لینک اکنون امکان دسترسی مستقیم به تمامی اطلاعات خودرو را دارند و هم‌چنین فورد اعلام کرده است که اپلیکیشن‌های بیشتری در سال جاری عرضه خواهند شد. علاوه بر فورد، تویوتا نیز در حال بررسی استفاده از نسخه متن باز این پلتفرم با نام اسمارت دیوایس لینک (AmartDeviceLink) است. تعجبی ندارد که هنوز بزرگ‌ترین تولید کننده‌ی خودرو در جهان هنوز اقدامی جهت استفاده از اندروید اتو و کارپلی را نکرده است.

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات