سامسونگ برای توسعه‌ی مرکز پردازشی خودروهای هوشمند آینده با بی ام و همکاری می‌کند

دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
توجه به خودروهای هوشمند امری است که این روزها بسیاری از کمپانی‌های فعال در عرصه‌ی خودروسازی و فناوری جذب آن شده‌اند. حال گزارشی منتشر شده که نشان از همکاری سامسونگ و بی ام و برای توسعه‌ی مراکز پردازشی مرکزی خودروهای آینده دارد.
تبلیغات

براساس گزارش جدیدی که توسط Business Korea منتشر شده، سامسونگ برای توسعه‌ی مرکز پردازش خودروهای هوشمند آینده با کمپانی بی ام و همکاری می‌‌کند. همانطور که اشاره کردیم، این روزها بسیاری از کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی فناوری در پی ورود به صنعت خودروسازی و توسعه‌ی فناوری‌های مرتبط با خودروهای هوشمند هستند. کره‌ای‌ها حتی تیم مخصوصی را برای تحقیق و توسعه در مورد فناوری‌های مورد استفاده در خوردوهای هوشمند تشکیل داده‌اند. حال به نظر می‌رسد کره‌ای‌ها در این حوزه با بی ام و همکاری می‌کنند.

در کنار همکاری با باواریایی‌ها، سامسونگ با کمپانی ژاپنی پاناسونیک نیز در مورد توسعه‌ی دستیار هوشمند برای استفاده در خودروهای هوشمند همکاری می‌کند. دستیار صوتی توسعه یافته برای خودروهای هوشمند وظیفه‌ی شناسایی صدای کاربر و دستورات وارد شده توسط وی را دارا برعهده دارد. با استفاده از این دستیار صوتی رانندگان می‌توانند بدون کاهش تمرکز خود روی رانندگی، دستورات صوتی را وارد کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند. سامسونگ در توسعه‌ی این سیستم از فناوری‌ها و دستاوردهای Nuance نیز استفاده می‌کند. Nuance از جمله‌ی کمپانی‌هایی است که وظیفه‌ی توسعه‌ی دستیار صوتی سیری اپل را بر عهده داشته و چندی پیش توسط سامسونگ تصاحب شده است.

پیش از آغاز همکاری با بی ام و، سامسونگ با این کمپانی آلمانی در زمینه‌ی تامین باتری‌های مورد استفاده روی خودروهای هیبریدی و الکتریکی همکاری کرده است؛ از این‌رو توسعه‌ی دستیار صوتی هوشمند با همکاری بی ام و را نباید اولین همکاری بین این دو شرکت عنوان کرد. سامسونگ پیش از این نیز با آئودی در خصوص تامین تراشه‌ها و تجهیزات مبتنی بر نیمه‌ هادی‌های این کمپانی همکاری کرده است. تمام تلاش‌های سامسونگ را باید به حساب این موضوع گذاشت که کره‌ای‌ها برای همکاری با خودروسازها مصر هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات