مرسدس بنز SLC 2017 معرفی شد

شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲
مطالعه 4 دقیقه
مرسدس بنز به طور رسمی از  SLC 2017 رونمایی کرد. این خودرو که جایگزین SLK به شمار می‌رود به عنوان برادر کوچک‌تر SL به بازار عرضه خواهد شد. برای آشنایی با جزئیات جدید‌ترین رودستر مرسدس بنز، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بالاخره مرسدس بنز از رودستر جدید و متفاوت خود با نام SLC پرده‌برداری کرد. این خودروی دو درب تازه نفس، خود را برای رقابتی نفس گیر با بی‌ام‌و Z4 و پورشه باکستر آماده می‌کند. SLC از همان زبان طراحی جدید مرسدس بنز که پیش‌تر در خودروهای جدید این شرکت به خصوص SL شاهد آن بودیم، استفاده کرده است. جلو پنجره‌ی عظیم و دماغه‌ی برجسته SLC نشان از خودرویی چالاک و قدرتمند دارد و برخلاف SL چراغ‌های عقب آن هماهنگی بیشتری با بخش جلویی خودرو دارد. سقف فلزی نیز با این که باعث افزایش وزن خودرو شده است، اما قابلیت باز و بسته شدن تا سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت را به راننده می‌دهد.

مرسدس بنز slc

 مرسدس بنز SLC در دو مدل متفاوت با نام‌های SLC300 و SLC43 AMG ارایه خواهد شد. نمونه‌ی استاندارد این خودرو با پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۲ لیتری به همراه توربوشارژر و با توان خروجی ۲۴۱ اسب بخار و گشتاور ۲۷۳ پوند فوت عرضه خواهد شد. نمونه‌ی قدرتمند‌تر SLC از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر و ۳ لیتری ساخت AMG‌ با توان خروجی ۳۶۲ اسب بخار و گشتاور ۳۸۴ پوند فوت همراه خواهد بود.طبق اعلام مرسدس بنز، خودرو‌های نام برده به ترتیب به ۵.۷ و ۴.۶ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، زمان نیاز خواهند داشت و حداکثر سرعت‌ آن‌ها نیز ۲۱۰ و ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. جعبه دنده‌ی پیشرفته‌‌ی ۹ سرعته‌ی مرسدس بنز نیز وظیفه‌ی انتقال قدرت را بر عهده خواهد داشت.

مرسدس بنز slc

مدل‌های SLK فعلی از پیشرانه‌‌های ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری توربوشارژ به قدرت ۲۰۱ اسب بخار برای مدل SLK 250 ،نمونه‌ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری به قدرت ۴۱۵ اسب بخار برای SLK 350 و در نهایت پیشرانه‌ی عظیم و قدرتمند ۵.۵ لیتری هشت سیلندر با توان خروجی ۴۱۵ اسب بخار برای مدل SLK 55 AMG بهره می‌بردند. وظیفه‌ی انتقال قدرت نیز بر عهده‌ی جعبه‌ دنده‌ی ۷ سرعته‌ی خودکار بوده است. به کار بردن جعبه‌ دنده‌ی بسیار مدرن‌تر و پیشرانه‌های کوچک‌ و پرتوان در نگاه اول نوید خودرویی چابک و کم مصرف را می‌دهد.

مرسدس بنز slc

 هر دو نمونه‌ی SLC از سیستم انتخاب عملکرد دینامیکی مرسدس بنز بهره می‌برند. بدین ترتیب مالکان قادر خواهند بود تا با استفاده از کلید مخصوص به خود عملکرد پیشرانه، جعبه دنده، فرمان و سیستم تعلیق را تنظیم کنند. مرسدس بنز SLC43 از سیستم تعلیق بهبود یافته SLK 55 AMG بهره می‌برد و اکنون دمپر‌های آن توانایی تغییر ارتفاع خودرو را دارند. ترمز‌های به کار رفته در SLC43 نیز نسبت به نسل قبلی خود افزایش اندازه و در نتیجه بهبود عملکرد را تجربه کرده‌اند. سیستم تعلیق این خودرو در بخش جلو از نوع سه اتصاله و در بخش عقب از نوع چهار اتصاله است و زاویه منفی کمبر آن نیز نسبت به نسل قبلی خود افزایش یافته است. دیفرانسیل لغزش محدود نیز به صورت آپشن در دسترس است تا شتاب خودرو و عملکرد آن در پیچ‌ها بهبود قابل توجهی داشته باشد.

در بخش کابین نیز SLC تغییرات عمده‌ای نسبت به SLK به خود دیده است. غربیلک اسپرت و جدید فرمان، صفحه‌ی کیلومتر شمار زیباتر و استفاده گسترده از آلومینیوم از جمله موارد جدید در SLC هستند. اندازه‌ی نمایشگر داشبورد نیز از ۵.۸ اینچ به ۷ اینچ افزایش داشته است. دوخت چرم‌ها با بالاترین کیفیت و دقت ممکن انجام شده است و بهبود طراحی صندلی‌های خودرو نیز اکنون راحتی بیشتری برای سرنشینان به ارمغان خواهد آورد.

مرسدس بنز slc

مرسدس بنز در بخش ایمنی خودرو‌های خود همواره از پیشتازان صنعت خودرو بوده است. همان گونه که انتظار می‌رفت، SLC از جدید‌ترین سیستم‌های پیشگیری تصادف بهره‌ می‌برد. سیستم ترمز کمکی  در این خودرو قادر است اجسام جلوی خودرو اعم از عابران پیاده را شناسایی کرده و پس از اخطار به راننده در صورت نیاز به توقف خودرو بپردازد.

مرسدس بنز هدف از انتخاب نام SLC را رابطه‌ی نزدیک این خودرو با سی کلاس عنوان کرده است. غول خودروسازی آلمان SLC را در نمایشگاه خودروی دیترویت در معرض نمایش عموم قرار خواهد داد.

نظر شما در رابطه با این خودرو چیست؟ آیا آن را رقیب قدرتمندی برای بی‌ام‌و Z4 و پورشه باکستر می‌دانید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات