۱۰ قابلیت خودرو که می‌توان با گوشی هوشمند آنها را کنترل کرد

شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
مطالعه 6 دقیقه
در حال حاضر خودروها نیز همانند سایر وسایل به سرعت در حال هوشمندسازی هستند. اکنون با امکان دسترسی به قابلیت‌های مختلف خودرو از طریق گوشی‌های هوشمند، قادر خواهید بود عملیات مختلفی را از راه دور انجام دهید. برای آشنایی با تعدادی از قابلیت‌های کنترل از راه دور خودرو‌‌های مدرن با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

خودروها نیز در حال پیوستن به شبکه‌ی گسترده‌ی اینترنت اشیا هستند تا جهان تکنولوژی با سرعت بیشتر به هدف خود در جهت ایجاد شهرها و کشورهای هوشمند، نزدیک شود. با توجه به گسترش امکانات در میان اقشار مختلف، اکنون تعداد زیادی از مردم همواره از اتصال آنلاین بهره می‌برند و به امور روزمره‌ی خود در دنیای اینترنت و شبکه‌های مجازی می‌پردازند. شرکت‌های خودروسازی نیز از این شرایط بهره برده‌اند و با ارائه‌ی اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزار‌های مخصوص به خود برای گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها، به مشتریان خود این امکان را داده‌اند تا بدون نیاز به وجود خودرو بتوانند از وضعیت وسیله‌ی نقلیه‌ی خود مطلع شده و عملیات‌های خاصی را روی آن انجام دهند. سرویس‌هایی هم‌چون اِم‌بریس مرسدس بنز (mBrace)، آئودی کانکت، ای‌سرویس کیا (eService)، بلولینک هیوندای (BlueLink)، آن‌اِستار جنرال موتورز (OnStar) و بی‌ام‌و آنلاین، به مالکان خودرو این امکان را می‌دهند تا از فاصله‌ی دور به اعمال برخی از تنظیمات بر خودروی خود بپردازند. در ادامه ۱۰ عدد از کاربردی‌ترین قابلیت‌های موجود در این زمینه را معرفی خواهیم کرد.

روشن کردن خودرو از راه دور

استارت از راه دور خودرو

در حال حاضر می‌توان به وسیله‌ی اپلیکیشن‌های مخصوص تعدادی از خودروسازان۷ خودرو‌ را از هر نقطه‌ای روشن کرد. این قابلیت به شما امکان می‌هد تا پیش از سوار شدن به گرم کردن موتور و تنظیم دمای کابین بپردازید. هم‌چنین گاهی اوقات نیز بدینوسیله می‌توانید افراد نزدیک به خودروی خود را بترسانید!

تنظیم دما

تنظیم دمای خودرو از راه دور

این قابلیت عموما با نمونه‌ی ذکر شده‌ی قبلی همراه است تا پیش از سوار شدن همه چیز را برای خود محیا کنید. خودروهایی که از سیستم‌ تهویه مطبوع چندگانه بهره می‌برند، قادر خواهند بود تا از طریق اپلیکیشن مخصوص برای قسمتی از خودرو دمای خاصی را تنظیم کنند.

قفل و باز کردن خودرو

قفل و باز کردن درب‌های خودرو از راه دور

حتمای برای شما هم پیش آمده که عجله داشته باشید. با استفاده از این سیستم می‌توانید از هر نقطه‌ای خودروی خود را باز کرده یا حتی پس از رسیدن به مقصد از هر نقطه‌ای به قفل کردن درهای آن بپردازید.

شناسایی محل خودرو

تعیین محل خودرو

دیگر نیازی نیست که نگران فراموشی محل پارک خودروی خود باشید. با استفاده از اپلیکیشن‌ مخصوص می‌توانید از محل دقیق وسیله نقلیه‌ی خود مطلع شوید. این سیستم برای اولین بار توسط ولوو تجاری و عرضه شد.

اطلاع از زمان فرا رسیدن سرویس‌های دوره‌ای

اپلیکیشن اطلاع از زمان سرویس‌های دوره‌ای خودرو

پیش‌تر نیز این امکان توسط سیستم‌های چندرسانه‌ای و اطلاعاتی پیشرفته خودرو‌ها در اختیار مالکان قرار گرفته بود. اما اکنون می‌توانید به اطلاعاتی از قبیل فشار باد تایرها و وضعیت روغن موتور از طریق گوشی هوشمند خود دسترسی داشته باشید. در خودروهای برقی زمان باقی مانده برای شارژ کامل باتری‌های خودرو نیز از همین سامانه به راننده گزارش می‌شود.

درخواست کمک اورژانسی

درخواست کمک اورژانسی برای خودرو

هنگام بروز تصادف یا خراب شدن خودرو، می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن موبایل درخواست کمک کنید. بدین طریق محل دقیق خودروی شما برای نیروهای امداد ارسال می‌شود.

آپلود مسیر‌های جدید به سیستم ناوبری

آپلود مسیرهای جدید به سیستم ناوبری خودرو

قابلیت نام برده یکی از کاربردی‌ترین نمونه‌های موجود است. اگر نقطه یا مسیر خاصی را پیش‌تر در گوشی‌ هوشمند خود ذخیره کرده‌اید، حال می‌توانید با ارسال آن به سیستم ناوبری خودرو، به راحتی هنگام رانندگی نیز از مسیریابی بهره ببرید.

تعیین محدودیت سرعت و مناطق ممنوعه برای خودرو

تعیین محدودیت برای خودرو

اگر دارای فرزند نوجوان و پرانرژی هستید و از نحوه‌ی رانندگی وی هراس دارید، این قابلیت به شما کمک زیادی در کنترل فرزند خود خواهد کرد. با سیستم مذکور می‌توانید تنظیمات زیادی اعم از محدودیت حداکثر سرعت، تعیین منطقه مجاز برای رانندگی و نحوه‌ی رفتار سیستم‌های پیشگیری از تصادف را تعیین و آن را با پسورد خاصی ذخیره کنید. بدین ترتیب اگر فرزند شما از هر کدام از محدودیت‌های اعمال شده عبور کند، گزارش آن به گوشی هوشمند مالک خودرو ارسال خواهد شد.

رزرو هتل یا رستوران

رزرو هتل و رستوران

با استفاده از قابلیت مذکور، مالک خودرو قادر خواهد بود تا هنگامی که از رزرو هتل و رستوران مقصد یا محل قرار خود غافل شده است، در مسیر و با استفاده از سیستم چندرسانه‌ای خودرو یا اپلیکیشن موبایل آن به انجام این کار بپردازد.

اعلام سرقت خودرو

اعلام سرقت خودرو

اگر از سرقت خودروی خود مطلع شدید، می‌توانید بلافاصله آن را از طریق اپلیکیشن موبایل به مسئولان اطلاع دهید تا علاوه بر تعیین محل دقیق وسیله نقلیه، در صورت نیاز به خاموش کردن پیشرانه، قفل کردن درها و فعال کردن بوق خطر آن نیز بپردازند.

نظر شما در رابطه با قابلیت‌های ذکر شده چیست؟ به نظر شما در این زمینه چه قابلیت ضروری در حال حاضر در دسترس مالکان خودرو نیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات