نسل سوم لکسوس LX بیش از یک دهه است که با تغییرات اندک و جزئی از سوی این شرکت برجستهی ژاپنی به بازارهای جهانی عرضه میشود و به واقع زمان آن فرا رسیده است تا این خودروی ژاپنی دچار تغییراتی اساسی و مهم شود تا بتواند با دیگر خودروهای لوکس همرده و همکلاس خود از دیگر خودروسازان مطرح جهانی رقابت داشته باشد. هرچند امروز و در طی برگزاری نمایشگاه خودروی دیترویت، مدل مفهومی و جدید از لکسوس LX با نام LF-1 رونمایی شد و در معرض دید عموم قرار گرفت؛ اما دلایل متعددی وجود دارد که میتوانیم این نمونهی مفهومی زیبا را بهعنوان نسل جدید و ساختارشکنانهای از خودروی LX بدانیم که شرکت معظم لکسوس در آینده خودروهای این سری را بر پایه این مدل مفهومی تولید و عرضه کند. به هر روی، لکسوس در کنفرانس خبری رسمی که در نمایشگاه دیترویت برگزار کرد از مدل LF-1 بهعنوان خودرویی یاد کرد که میتواند آینده خودروهای کراساور لوکس را دگرگون کند.
همانند دیگر خودروهای شرکت لکسوس، مدل LF-1 نیز از مدل طراحی جسورانهای بهره میبرد. طراحی بدنهی این خودرو بر عهده تیم مهندسی و طراحی این شرکت در دفتر کالیفرنیا بوده است؛ همان تیمی که طراحی خودروی FT-1 را نیز انجام داد. همانگونه که از تصاویر این خودروی مفهومی بهروشنی برمیآید، این کراساور زیبا از چرخهای ۲۲ اینچی بهره میبرد که نمایی جذاب و قدرتمند به این خودرو میدهد؛ چرخهایی که در مدلهای جدید محصولات لکسوس بهوفور دیده میشود. لکسوس LF-1 دارای ۵.۰۱۴ متر طول، ۱.۹۸۶ متر عرض و ارتفاع ۱.۶۰۵ متری است و بدین ترتیب این خودروی شکیل ژاپنی کمی از نمونههای پیشین سری LX بلندتر و البته عریضتر است. فاصلهی محوری در این خودرو ۲.۹۷۴ متر در نظر گرفته شده که از نمونههای پیشین خود کمی کمتر است.
اطمینان داشته باشید حتی اگر از طرفداران خودروهای شاسیبلند یا کراساور نیستید؛ حتما همانند ما به لکسوس به خاطر طراحی چشمنواز مدل LF-1 تبریک خواهید گفت و مهندسان این شرکت را برای خلق چنین خودروی زیبایی تحسین خواهید کرد. ممکن است در نگاه اول جلوپنچرهی نسبتا بزرگ لکسوس کمی قدیمی به نظر برسد و یا بادگیر تعبیهشده در قسمت انتهای خودرو عجیب و البته جذاب باشد؛ اما در مجموع خودروی LF-1 دارای زبان طراحی جدی، جسورانه و نوینی است که با وجود سقف جذابی که برای آن طراحی شده است میتوان آن را خودرویی متفاوت در میان محصولات لکسوس قلمداد کنیم. چراغهای جلو و پشت هوشمند با زبان طراحی فردا، نمایی با تکنولوژی بالا (high-tech) به این خودرو میدهد. به این موارد عدم وجود آینههای سنتی روی درها و نبود دستهی در روی این خودرو را اضافه کنید تا باورتان شود که با خودرویی آیندهنگر روبهرو هستیم.
زبان مینیمالیستی در طراحی کابین و داشبور بهوضوح نمایان است؛ به نحوی که بهندرت ساختارها و کنترلرهای مرسوم در خودروهای امروزی را داخل خودروی LF-1 میتوان مشاهده کرد. نمایشگر تمام دیجیتال اطلاعات رانندگی همراه با صفحه نمایش لمسی مربوط به سیستم سرگرمی و صوتی و چندین دکمهی لمسی در قسمتهای مختلف خودرو که در بالاترین حد هماهنگی با نرمافزار بهکاررفته در این خودرو به سر میبرند؛ تنها بخش کوچکی از تجهیزات داخل کابین این خودرو هستند. سیستم مسیریابی ۴ بعدی نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده و لکسوس برای راحتی هرچه بیشتر سرنشینان عقب، از مانیتورهای پشت صندلی دریغ نکرده و بهعنوان بخشی از سیستم سرگرمی این خودرو آنها را لحاظ کرده است.
اما تنها نقطهی مبهم در مورد این خودرو که البته مهمترین فاکتور در هر خودرویی به شمار میرود، چیزی نیست جز پیشرانه و قوای فنی. لکسوس هنوز مشخصات دقیق حجم پیشرانه و قوای محرکهی این لکسوس زیبا را منتشر نکرده است. تنها اطلاعاتی که در این زمینه داریم این است که این خودرو با پیشرانههای مختلف بنزینی، هیبریدی، هیبرید-پلاگین، هیدروژنی و تمام برقی از سوی لکسوس در آینده تولید و به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.
خودروی LF-1 همانند دیگر کراساور کوچک این شرکت یعنی UX، در آیندهی نهچندان دوری تولید خواهد شد و لقب یکی از کوچکترین محصولات شرکت لکسوس را یدک خواهد کشید.