مرسدس بنز قصد استفاده از گیربکسهای اتوماتیک ۱۰ سرعته را ندارد
مرسدس بنز برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ در خودروهای کلاس E، گیربکسهای ۹ سرعتهی توسعه یافته خودش را به کار گرفت. مهندسان مرسدس بنز معتقد هستند که گیربکسهای ۹ سرعتهای که استفاده میکنند پس از اجرای ۸۱ میلیارد شبیهسازی کامپیوتری حاصل شدهاند. گیربکسهای ۹ سرعته به خوبی با مدلهای جدید SL و GLS سازگار هستند؛ با این حال مدلهای AMG هنوز از گیربکسهای هفت سرعته بهره میبرند.
به نظر میرسد مرسدس بنز به خوبی با گیربکسهای G-Tronic خو گرفته است و توسعهی گیربکسهای ۹ سرعته خود را بر گیربکسهای ۱۰ سرعته ترجیح میدهد. شرکتهای بزرگی مانند فورد، جنرال موتور و لکسوس هم اکنون بر روی توسعهی گیربکسهای ۱۰ سرعته کار میکنند. بسیاری از شرکتها هنوز هم به گیربکس ۱۰ سرعتهی اتوماتیک اعتقادی ندارند. آکورا در حال بروزرسانی MDX با گیربکسهای جدید ۹ سرعته است؛ کرایسلر و لندروور نیز همین رویه را در پیش گرفتهاند.
شرکتهایی مانند لکسوس خود را برای استفاده از گیربکسهای ۱۰ سرعته آماده میکنند. شایعات زیادی مبنی بر استفاده از گیربکس ده سرعته (توسعهیافته توسط Aisin) در لکسوس SC کوپه به گوش میرسد. هیوندای نیز برای اتومبیلهای آینده خود از گیربکسهای ده سرعتهی اتوماتیک استفاده خواهد کرد. در سال ۲۰۱۳ شرکتهای فورد و جنرال موتورز از همکاری با یکدیگر برای توسعه گیربکس ده سرعته خبر دادند. استفاده از گیربکس مناسب و توسعهی آن در مصرف سوخت تاثیر زیادی دارد و مهندسان شرکتهای خودروسازی پیوسته در حال ارزیابی معایب و فواید آنها هستند.
نظرات