لینکلن از نسل جدید سدان لوکس MKZ رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
فورد محصولات لوکس خود را با نام لینکلن به بازار عرضه می‌کند. این تولیدکننده‌ی بزرگ‌ در نمایشگاه خودروی لس آنجلس از جدید‌ترین سدان لوکس خود رونمایی کرده است. برای آشنایی بیشتر با لینکلن 2017 MKZ با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

لینکلن در حال سرعت بخشیدن به روند گسترش محصولات خود است. پیش‌تر در نمایشگاه خودروی نیویورک شاهد معرفی مدل مفهومی نسل جدید کانتیننتال بودیم و حال لینکلن از مدل ۲۰۱۷ MKZ رونمایی کرده است. این خودرو نقش بسیار کلیدی را در میان سایر محصولات لینکلن ایفا خواهد کرد؛ زیرا اولین مدل این تولیدکننده‌ی لوکس آمریکایی خواهد بود که از زبان طراحی جدیدی بهره می‌برد. 

فورد امیدوار است باز زبان طراحی جدید خود فاصله‌ی خودروهای تولیدی با برند لینکلن را از محصولات فورد بیشتر کند. لینکلن در مسیر متفاوتی از رقبای آلمانی خود اعم از بی‌ام‌و و مرسدس بنز و هم‌چنین لکسوس و رقیب هم‌وطن خود کادیلاک قدم بر می دارد. لینکلن تمام تلاش خود را در جهت ارائه‌ی رانندگی آرام و در سکوت کامل، می‌کند. با این که MKZ به پیشرانه‌ای به قدرت ۴۰۰ اسب بخار مجهز است اما لذت رانندگی با آن از نمونه‌های آلمانی کمتر خواهد بود.

2017 lincoln mkz

لینکل در MKZ از پیشرانه‌های جدید شش سیلندر خود استفاده کرده است. این پیشرانه‌ی ۳ لیتری مجهز به توربوشارژر توانایی تولید ۴۰۰ اسب بخار را دارد. البته پیشرانه‌ی نمونه‌های دیفرانسیل جلوی این خودرو به ۳۵۰ اسب بخار محدود شده‌اند. مدل‌ چهارچرخ محرک MKZ به سیستم تقسیم گشتاور مجهز است. پیش‌تر عملکرد فوق‌العاده این سیستم را در فورد فوکوس مشاهده کرده بودیم. سیستم تقسیم گشتاور هنگام مانور خودرو با انتقال گشتاور بیشتر به چرخ خارج پیچ باعث عملکرد بهتر آن خواهد شد. سیستم تعلیق نیمه فعال نیز برای تنظیم سختی دمپرها در شرایط مختلف در دسترس است. لازم به ذکر است لینکلن MKZ به صورت استاندارد از پیشرانه‌ی چهار سیلندر به حجم دو لیتر بهره می‌برد که با تجهیز آن به توربوشارژر توانایی تولید ۲۴۵ اسب بخار را دارد. 

لینلکن از گذاشتن نام اکوبوست بر پیشرانه‌های تولیدی خودداری می‌کند تا بدین صورت بیش از پیش محصولات خود را از فورد متمایز کند. طبق گفته‌ی مدیر بازاریابی لینکلن، دلیل این امر علاوه بر تمایز برندهای لینکلن و فورد، علاقه‌ی کم مشتریان خودروهای لوکس به نام‌هایی مانند اکو است.

2017 lincoln mkz

 لینکلن از همان سیستم چندرسانه‌ای فیوژن در MKZ استفاده کرده است؛ با این تفاوت که با به کار بردن نمایشگر بزرگتر سعی شده است تا میان این خودروی لوکس و سدان‌های فورد تمایز داده شود. مهندسان لینکلن در تمام بخش‌های داخلی با استفاده از مواد مرغوب کیفیت خودرو را در سطح بالایی قرار داده‌اند. 

کروز کنترل تطبیق پذیر در نسل جدید MKZ پیشرفت زیادی کرده است و اکنون قابلیت توقف کامل خودرو را دارد؛ در حالی که کروز کنترل نسل قبلی این سدان لوکس تنها توانایی کاهش سرعت تا ۲۰ کیلومتر بر ساعت را داشت. سیستم رادار هوشمند لینکلن در MKZ علاوه بر توانایی شناسایی خودرو‌ها، عابران را نیز رصد می‌کند و در مواقع ضروری اقدام به توقف کامل خودرو می‌کند. سیستم پارک خودکار نیز در MKZ تعبیه شده است و اکنون علاوه بر پارک، توانایی خروج خودرو از پارک را نیز دارد.

عرضه‌ی سدان لوکس لینکلن MKZ از اواسط سال ۲۰۱۶ آغاز خواهد شد. فورد امید زیادی به فروش این خودرو و کسب سهمی از بازار سدان‌های لوکس دارد.

برای مطالعه‌ی اخبار و خودروهای معرفی شده‌ی نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس به این لینک مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات