کوئنیگزگ مدعی است که ابرخودروهای این شرکت از تمام ابرخودروهای هیبریدی سریع‌تر هستند

یک‌شنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۲
مطالعه 3 دقیقه
مدتی است که بازار مقایسه‌ی ابرخودروهای هیبریدی داغ است. مجموعه‌ای از ویدئوها را نیز می‌توان یافت که در آن‌ها چنین خودروهایی با بوگاتی ویرون و پاگانی هوایرا مقایسه می‌شوند. اما در این بین نام یک خودروساز به طرز عجیبی نادیده گرفته می‌شود: کوئنیگزگ. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در وب‌سایت‌های مختلف مرتبط با خودرو، مقالات زیادی را می‌توان یافت که در آن‌ها به مقایسه‌ی پورشه ۹۱۸ اسپایدر، فراری لافراری و مک لارن پی‌وان، سه ابرخودروی پرآوازه‌ی هیبریدی پرداخته شده و به طرز عجیبی One:1، سوپراسپورت کوئنیگزگ در این مقالات نادیده گرفته شده است. همین امر موجب واکنش این شرکت شده است.

کوئنیگزگ با انتشار پستی در وبلاگ خود، قصد دارد تا به دنیا یادآوری کند که ابرخودروهای این شرکت در تمامی این مقایسه‌ها می‌توانند به طور کامل بر حریفان خود چیره شوند. شرکت کوئنیگزگ می‌داند که خودستایی و تعریف و تمجید از محصولاتشان اصولا عمل شایسته‌ای نیست، اما گاهی اوقات خودستایی تنها راهکار موجود است.

متن پست یاد شده به این شرح است:

به طور معمول برای شرکتی مانند کوئنیگزگ، صحبت کردن به این صورت در مورد عملکرد محصولاتش عمل ناپسندی محسوب می‌شود. به همین دلیل است که ما معمولا در انجام تست‌های مرتبط با عملکرد، به صورت مستقیم در مورد محصولات رقبای خود صحبت نمی‌کنیم. از نظر ما آمار و ارقام گویای همه چیز است. اما در این لحظه با توجه به اینکه یکی از مشتریان ما به صورت مستقیم با ارسال نامه‌ای نگرانی خود را در این مورد ابراز داشته است، قصد داریم جهت آسوده‌خاطر شدن مشتریان خود در مورد خودرویی که خریداری کرده اند، به صورت مستقیم واکنش نشان دهیم.

از نظر کوئنیگزگ، محصولات این شرکت به راحتی می‌توانند در زمینه‌ی شتاب ۰ تا ۳۰۰ کیلومتر در ساعت بر محصولات رقبا چیره شوند. طبق اعلام شرکت‌های سازنده، رکورد ۹۱۸، پی‌وان و لافراری در این زمینه به ترتیب ۱۹.۹، ۱۶.۵ و ۱۵ ثانیه اعلام شده است. اما در تست‌های انجام شده هر یک از این خودروها به صورت تقریبی ۷ ثانیه دیرتر از زمان ادعا شده توسط شرکت‌های سازنده به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده‌‌اند.

این شرکت می‌گوید:

ما با Agera R، در سال ۲۰۱۱ توانستیم ظرف مدت زمان ۱۴.۵۳ ثانیه به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابیم. این مدت‌زمان در حدود نیم ثانیه از سریع‌ترین خودرو در بین سه ابرخودروی هیبریدی پرآوازه، یعنی لافراری کمتر است.
همچنین در سال ۲۰۱۵ و با خودروی One:1 ظرف مدت ۱۱.۹۲۲ ثانیه به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت رسیدیم. و مجددا این یعنی One:1 در حدود ۳ ثانیه سریع‌تر از سریع‌ترین خودرو در بین سه ابرخودروی هیبریدی معروف به این سرعت دست یافته است.
لازم به ذکر است همه‌ی این آمار و ارقام از طریق ویدئوهای ضبط شده از جریان تست‌ها قابل اثبات است.

شکی در این نیست که One:1، Agera و محصول آینده‌ی این شرکت یعنی Regera به طرز فوق‌العاده‌ای سریع هستند. اما در حال حاضر برای انتخاب سریع‌ترین خودرو باید شاهد جدال مستقیم این خودروها با رقبای خود باشیم.

منبعroadandtrack

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات