نسل جدید فیتون به منظور کاهش هزینه‌ها ارایه نمی‌شود

پنج‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
مطالعه 3 دقیقه
فولکس واگن پس از رسوایی محصولات دیزل خود حال و روز چندان خوشی ندارد و تمام تلاشش را جهت کاهش هزینه‌ها به کار بسته است. در همین راستا بزرگترین تولید کننده خودرو در اروپا تصمیم خود مبنی بر ارایه نکردن نسل جدید لوکس‌ترین محصول خود را اعلام کرده است.
تبلیغات

فیتون لوکس‌ترین محصول تولیدی فولکس واگن است و به عنوان رقیبی خوش قیمت برای مرسدس بنز اس کلاس و بی‌ام‌و سری ۷ مدت‌ها است که به بازار عرضه می شود. اما ظاهرا ارایه نشدن نسل جدید فیتون یکی از اولین پیامد‌های رسوایی اخیر فولکس واگن است.

فولکس واگن فیتون

همانطور که پیش‌تر نیز در زومیت منتشر شد، فولکس واگن با استفاده از نرم‌افزاری در ماژول کنترل خودرو‌های خود هنگام انجام تست‌های آلایندگی، این خودرو‌ها در شرایط کاری ویژه‌‌ای قرار می‌گرفتند که به همین دلیل می‌توانستند آماری بسیار پایین‌تر از میزان واقعی آالاینده‌های خروجی را ارایه دهند؛ البته پس از پی بردن تعداد سازمان‌های محیط زیست کشور‌های مختلف، فروش تمامی مدل‌های دیزل فولکس واگن متوقف شد و پس از اعمال جریمه‌های سنگین، این شرکت موظف به جمع‌آوری و اصلاح تمامی محصولات خود شده است.

فولکس واگن فیتون

به همین دلیل فولکس واگن سخت در تلاش است تا هزینه‌‌ی لازم جهت فراخوانی و تعمیر تمامی خودروهای مجهز به نرم‌افزار متقلب را جمع‌آوری کند. در همین راستا این شرکت اعلام کرده است که برای کاهش هزینه‌ها فعلا خبری از مدل جدید فیتون نخواهد بود. فیتون برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ به بازار معرفی شد و استفاده از قطعات با کیفیت در کنار پیشرانه قدرتمند و قیمتی رقابتی فروش موفقی از آن را به جای گذاشت. اما در چند سال اخیر عدم تحول در ظاهر کسل کننده فیتون باعث افت شدیدی در میزان فروش این خودرو شده بود. تصمیم فولکس واگن مبنی بر توقف مراحل توسعه نسل جدید فیتون نیز قطعا تاثیر منفی بیشتری بر فروش آن خواهد گذاشت و در آینده نزدیک شاید شاهد توقف تولید این خودرو باشیم. علاوه بر فیتون برنامه‌ی مدرن‌سازی خط تولید فولکس واگن در مکزیک نیز لغو خواهد شد.

فولکس واگن فیتون

ظاهرا مشکلات فولکس واگن پایانی ندارد و باید نشست و تماشا کرد پس از فیتون نوبت به قربانی کردن کدام محصول خواهد رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات