اتومبیل خودران گوگل توسط پلیس جریمه شد

شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
گوگل یکی از شرکت‌های فعال در زمینه توسعه‌ی اتومبیل‌های خودران به شمار می‌رود؛ اما اتومبیل‌های این شرکت فعلا در مرحله‌ی آزمایش هستند. به تازگی پلیس ایالت کالیفورنیا یکی از این خودروها را به دلیل سرعت کمتر از حد مجاز متوقف و جریمه کرده است. با ما در زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اتومبیل‌های خودران به یکی از مسائل روز در عرصه‌ی خودرو مبدل گشته‌اند؛ به طوری که هر روز از ورود شرکت‌های مختلف به این عرصه خبرهایی به گوش می‌رسد. گوگل و اپل دو شرکت فعال عرصه‌ی تکنولوژی در این زمینه هستند. قضاوت در مورد موفقیت یا عدم موفقیت این خودروها کمی عجولانه است؛ اتومبیل‌های خودران با چالش‌های زیادی در مساله‌ی تامین امنیت مسافران و عابران پیاده روبرو هستند.

خودران گوگل

یکی از کاربران فیس‌بوک به تازگی عکسی را منتشر کرده است که در آن پلیس، اتومبیل خودران آزمایشی گوگل را به خاطر رعایت نکردن حداقل سرعت متوقف کرده است. این خودروها دارای محدودیت سرعت ۲۵ مایل بر ساعت هستند و فقط در آستین ایالت تگزاس و مانتین ویو اجازه‌ی تردد دارند. به نظر می‌رسد این خودرو در جاده‌ای که حداقل سرعت ۳۵ مایل بر ساعت برای آن درنظر گرفته شده تردد کرده است. تردد این خودرو در منطقه‌ی موردنظر مشکل قانونی نداشته است و تنها دلیل توقف این خودرو مساله‌ی رعایت نشدن حداقل سرعت بوده است.

پلیس پس از اطلاع از خودران بودن این اتومبیل با اپراتور آن تماس گرفته است تا سوالاتی در مورد سرعت این خودرو از آن‌ها بپرسد. پلیس با وجود خودران بودن اتومبیل گوگل، از جریمه کردن آن غافل نشده است. شما از اتومبیل‌های خودران چه انتظاراتی دارید؟ آیا به آینده‌ی این خودروها امیدوار هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات