نخستین خودروی خودران هیوندایی ماه آینده رونمایی می‌شود

پنج‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌های رسیده از کره‌ جنوبی حاکی است که کمپانی هیوندایی ماه آینده از نخستین اتومبیل بدون راننده خود رونمایی می‌کند. این خودرو توانایی کمک رسانی به راننده در حفظ خط مطلوب و همچنین کنترل سرعت ماکزیمم و مینیمم معین در بزرگراه‌ها را خواهد داشت. برای بررسی بیشتر این خودرو با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اقدام هیوندایی برای ارائه‌ی اتومبیل خودران به عنوان یکی از اهداف این شرکت خودروساز در راستای استفاده‌ی بیشتر از سیستم‌های رانندگی خودکار در خودروهایی خواهد بود که تا سال ۲۰۲۰ روانه‌ی بازار می‌شوند. هیوندایی قصد دارد  از سیستم دستیار راننده در بزرگراه، موسوم به HDA یا (Highway Driving Assistant) در سری لوکس جنسیس سدان استفاده کند. این شرکت همچنین برای فراهم کردن بستر استفاده از این فناوری در کره‌ی جنوبی برنامه‌ریزی می‌کند.

 سیستم HDA هیوندایی به منظور کامل کردن توانایی‌های راننده و کمک به بهبود عملکرد او در پشت فرمان تعبیه شده و لزوما همه‌ی کار رانندگی را بر عهده نخواهد داشت. این سیستم خودروی جنسیس را قادر می‌سازد تا در لاین مورد نظر خود بماند. همچنین به خودرو امکان می‌دهد تا فاصله‌ی ایمنی مطلوب را با خودروی جلویی حفظ کند. سیستم موقعیت‌یاب نصب شده بر روی این خودرو همچنین در بزرگراه‌های اصلی در صورت تخطی از سرعت‌های مجاز ماکزیمم و مینیمم به راننده هشدار خواهد داد.

هیوندایی امسال، برنامه‌ی خود برای فراهم کردن امکانات رانندگی نیمه‌خودکار در خودروی Equus در ایالات متحده و کره‌ی جنوبی را اعلام کرد. وقتی برنامه‌ی این کمپانی اعلام شد، هیوندایی همچنین قابلیت دستیاری را ارائه کرده که در شرایط فشرده‌ی ترافیکی برای رفت و آمدکنندگان بین فواصل نسبتا دور در شهرهای بزرگ مناسب خواهد بود.

ارائه سیستم رانندگی خودکار، رویای بسیاری از خودروسازان در طول چند سال اخیر بوده است. شرکت گوگل در راستای ساختن خودروهای هوشمند با جدیت فعال بوده است. شرکت تسلا نیز اقداماتی در زمینه‌ی ارائه‌ی سامانه‌های رانندگی خودکار و معرفی آن‌ها انجام داده که به عنوان یک مکمل برای تجربه‌ی رانندگی تلقی می‌شود و به گونه‌ای طراحی نشده که به سرنشینان داخل خودرو اجازه‌ی انجام هر کاری را بدهد.

خودروسازان همچنان به فعالیت خود در زمینه‌ی توسعه‌ی خودروهای هوشمند ادامه می‌دهند. بر این اساس انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۰ پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه‌ی خودروهای هوشمند و بدون راننده صورت گیرد تا رانندگی تسهیل شود و نیازی به گذاشتن دست روی فرمان و قرار دادن پا روی پدال گاز نباشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات