تویوتا یک میلیارد دلار روی پروژه‌های هوش مصنوعی و روباتیک سرمایه‌گذاری می‌کند

شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
مطالعه 3 دقیقه
تویوتا قصد دارد مبلغ یک میلیارد دلار برای توسعه فعالیت‌های خود در زمینه‌ی هوش مصنوعی اختصاص دهد. این شرکت درصدد است با ایجاد و توسعه‌ی واحدی اختصاصی در راستای این هدف، خود را برای رقابت‌های نفس‌گیر آینده آماده کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

تویوتا به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی دنیا، قصد دارد با سرمایه اولیه یک میلیارد دلاری در زمینه هوش مصنوعی، مرکزی را در دره‌ی سیلیکون ایجاد کند. دومین مرکز تحقیق و توسعه شرکت تویوتا در این زمینه در موسسه فناوری ماساچوست خواهد بود. تویوتا با ایجاد و توسعه این دو مرکز که با دو دانشگاه استفورد و MIT در ارتباط هستند تصمیم خود برای ورود جدی به بخش هوش مصنوعی را نشان داده است. آکیو تویودا، مدیرعامل تویوتا اخیرا از تمرکز تلاش‌های شرکت برای بهتر کردن زندگی مشتریان سخن می‌گوید، قطعا تویوتا به عنوان بزرگترین شرکت خودروسازی جهان باید در این زمینه پیشرو باشد.

مدیران تویوتا اعتقاد دارند که هوش مصنوعی پتانسیل فوق‌العاده‌ای برای تضمین آینده صنعت خودروسازی خواهد داشت. این میزان سرمایه در طول پنج سال در اختیار این بخش قرار خواهد گرفت. تویوتا امیدوار است با ایجاد این بخش فاصله بین تحقیقات علمی و ساخت محصول را به حداقل برساند. رسالت اصلی این بخش جدید در تویوتا سرعت بخشیدن به توسعه علم روباتیک و هوش مصنوعی برای کمک به داشتن زندگی ایمن‌تر و با آزادی عمل بیشتر است.

تویوتا اعلام کرده که این بخش جدید توسط جیل پرات اداره خواهد شد. ژانویه ۲۰۱۶ (دی ماه ۹۴) به عنوان تاریخ شروع فعالیت این مرکز درنظر گرفته شده و تویوتا هم اکنون در حال جذب نیرو برای شروع فعالیت‌های این بخش است. با وجود این که این بخش بیشتر بر روی توسعه فناوری‌های خودرو تمرکز خواهد داشت اما از حوزه‌های دیگر نیز غافل نخواهد بود.

تویوتا هم اکنون نیز برنامه‌ی "روبات دستیار" را در دستور کار خود دارد که برای کمک به افراد تنها و ناتوان، انجام کارهای خانه و حمل و نقل برنامه‌ریزی شده است. پرات در بخشی از سخنان خود در مورد تلاش‌های آینده این بخش چنین می‌گوید:

نخستین هدف ما افزایش ایمنی است و قصد داریم با کاهش احتمال وقوع تصادف به این هدف برسیم. درصددیم بدون درنظر گرفتن توانایی افراد، رانندگی را برای آن‌ها امکان‌پذیر کنیم. تویوتا قصد دارد با به کارگیری تکنولوژی‌های جدید زندگی داخل خانه و بیرون را برای همه افراد به ویژه سالمندان ساده‌تر کند. ما تلاش‌مان را زمینه‌های گسترده‌ای به کار خواهیم گرفت و قصد داریم میزان بهره‌وری تولید را در صنایع افزایش دهیم و به تحقیقات در حوزه‌ی مواد شتاب دهیم.

آکیو تویودا نیز در مورد افق‌های پیشروی این شرکت در حوزه هوش مصنوعی و تکنولوژی می‌گوید:

تکنولوژی هر روز در حال پیشرفت است و این مساله به ما امکان می‌دهد که محصولات خود را بهبود بخشیم. ورود به این عرصه برای ما یک امر لازم به شمار می‌رود. ایجاد زندگی بهتر برای مشتریان، مسئولیتی بزرگ به شمار می‌رود.

تویوتا تنها شرکتی نیست که در زمینه‌های مربوط به تکنولوژی سرمایه‌گذاری کرده است و این روزها شاهد ورود شرکت‌های خودروسازی به تحقیقات تکنولوژیک هستیم. بسیاری از خودروسازان ورود شرکت‌هایی همچون اپل و گوگل به صنعت خودروسازی را تهدیدی برای خود می‌دانند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات