هیوندای سوناتا همواره یکی از محبوبترین خودروهای سدان شرکت هیوندای کره جنوبی به شمار میرود و در ایران نیز استقبال خوبی از آن شده است. نسل هفتم این خودرو با پیشرانهی هیبریدی در قالب مدل ۲۰۱۷ و با نام سوناتا LF چند ماهی است که توسط شرکت پاکرو بهعنوان نمایندهی رسمی محصولات هیبریدی هیوندای در ایران، وارد جادههای کشور شده است. به فاصلهی چند ماه از رونمایی نسل جدید و مدل ۲۰۱۸ این خودروی کممصرف و باکیفیت، شرکت پاکرو اولین نمونه از نسخهی فیسلیفت و ۲۰۱۸ این خودرو را در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی کرد و در معرض دید عموم قرار داده است.
برخلاف تغییرات گسترده در بخش طراحی و ظاهر، مدل ۲۰۱۸ سوناتا هیبرید در باطن تفاوت چندانی با نسخهی پیشین ندارد و در بخش قوای محرکه و پیشرانه تغییراتی اساسی دیده نمیشود. این خودرو به یک پیشرانهی بنزینی تنفس طبیعی ۲ لیتری ۴ سیلندر خطی با حداکثر قدرت ۱۵۴ اسب بخار و گشتاور ۱۹۰ نیوتنمتر و همچنین یک پیشرانهی الکتریکی با قدرت ۵۱ اسب بخار و گشتاور ۲۰۵ نیوتنمتر مجهز است. بدین ترتیب در مجموع قدرت خروجی سوناتا هیبرید ۲۰۱۸ برابر است با ۱۹۳ اسب بخار که این میزان از نسخهی تمام بنزینی ۲.۴ لیتر تنفس طبیعی نیز چند واحدی بیشتر است. البته بر اساس شنیدهها، در بخش امکانات رفاهی و آپشنها، این خودرو تغییراتی به خود دیده است.
بر اساس اعلام هیوندای، متوسط مصرف سوخت این خودروی ۱۶۰۰ کیلوگرمی، ۵.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که در صورت عملی شدن، سوناتا ال اف ۲۰۱۸ لقب پاکترین خودروی کلاس سدان در بازار ایران را از آن خود خواهد کرد. جعبهدندهی ۶ سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قوای محرکه در این خودرو را بر عهده دارد و مدتزمان رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ۸.۹ ثانیه اعلام شده است.
هنوز قیمت رسمی برای این خودرو اعلام نشده است؛ اما در صورت باز شدن سامانه ثبت سفارش خودرو و البته ثابت ماندن تعرفههای واردات خودرو به کشور، محدوده قیمتی ۲۰۰ میلیون تومان برای این خودروی جدید و هیبریدی، متصور خواهد بود.
نظرات