مزدا خودروی مفهومی RX-Vision را با موتور وانکل معرفی کرد

چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
همانطور که از تیزر تصویری منتشر شده پیش از آغاز نمایشگاه توکیو و شایعات موجود در رابطه با مفهومی جدید مزدا، گمان زده می‌شد، ژاپنی‌ها در جریان نمایشگاه توکیو از خودروی مفهومی اسپورت و جدید خود با نام RX-Vision رونمایی کردند. این خودروی زیبا و چشم نواز، دوباره به سنت مزدا بازگشته و در قلب آن یک موتور وانکل آرام گرفته است.
تبلیغات

در سال‌های اخیر و پس از توقف تولید مزدا RX-8، شایعات بسیاری در مورد خودروی اسپورت مزدا مطرح شده است. بالاخره انتظارها به سر آمده و مزدا ساعاتی پیش خودروی مفهومی RX-Vision را در توکیو رونمایی کرد؛ نکته‌ی مهم در مورد این خودرو، قرار گرفتن موتور وانکل در سینه‌ی این خودرو است.

استفاده از المان‌های ظاهری مدرن، ظاهر خشن، جذاب و زیبایی را به RX-Vison بخشیده است. به نظر می‌رسد مزدا تدارک ویژه‌ی برای گرامیداشت چهلمین سالگرد سری RX دیده و دوباره شاهد نجوای گوش‌نواز یک خودروی استثنائی دیگر در خیابان‌ها خواهیم بود.

MazdaRX 1

مزدا ساعاتی پیش رسما اعلام کرد که در جریان برگزاری نمایشگاه توکیو، از نمونه‌ی مفهومی اسپورت دو در خود، رونمایی خواهد کرد. خودروساز ژاپنی تیزری تصویری را نیز در رابطه با این خودرو منتشر کرده که تصویر آن را مشاهده می‌کنید. مزدا اطلاعات بسیار محدودی را در رابطه با خودروی جدید خود ارائه کرده، اما بنابر شنیده‌ها که برگرفته از منابع داخلی است، ژاپنی‌ها این خودرو را به موتور وانکل مجهز خواهند کرد.

ماسامیچی کوگای، مدیرعامل مزدا در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است: 

خودروی مفهومی جدید مزدا یک نمونه‌ی دو نفره‌ی دو در است. ما در حال حاضر خودروهای دیگری را نظیر MX-5 داریم که از وجود موتور وانکل بهره می‌برد. هنوز در مورد بازار هدف این خودرو صحبتی نکرده‌ایم، اما نمونه‌ی مفهومی جدید نیز در حوزه‌ی MX-5 خواهد بود.

کیوشی فوجیوارا، مدیر بخش تحقیقات و توسعه‌ی مزدا نیز در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

بسیاری از مردم این چنین تصور می‌کنند که خودروهای مجهز به موتور‌های وانکل نمی‌توانند استاندارهای زیست محیطی و مصرف سوخت امروزی را پشت سر بگذارند؛ در حالی که متخصصان ما در SkyActiv با بهینه‌سازی این نوع موتور، فناوری جدیدی را ایجاد کرده‌اند که در واقع موتور مورد استفاده را از نظر مصرف سوخت بسیار بهینه‌تر کرده است. موتورهای وانکل با DNA مزدا در هم تنیده شده و ما در مرحله‌ی انتقال فناوری ساخت این نوع موتور از گذشته به آینده هستیم.
MazdaRX 2

علاقمندان به مزدا، آخرین محصولی که این کمپانی ژاپنی در آن از یک موتور وانکل استفاده کرده را به یاد دارند؛ این خودرو چیزی نیست جز مزدا RX-8 که تولید آن در سال ۲۰۱۲ میلادی متوقف شد. مزدا، ۴۰ سال تولید این سری از خودروهای خود را در سال ۲۰۱۸ جشن خواهد گرفت؛ از این‌رو به نظر می‌رسد عرضه‌ی خودروی جدید مزدا مجهز به این فناوری با فناوری روز موتورهای وانکل، گامی است تا ژاپنی‌ها کارنامه‌ی ۴۰ ساله‌ی خود در این حوزه را که منجر به تولید خودروهای افسانه ای شده، گرامی بدارند.

جیکوب براون، سخنگوی مزدا به این موضوع اشاره کرده موتورهای وانکل امضای مزدا است و این کمپانی به تحقیقات و توسعه در رابطه با بهبود کیفیت و فناوری این نوع موتورها ادامه خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات