ال‌جی و جنرال موتورز برای ساخت شورلت بولت EV همکاری می‌کنند

چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
جنرال موتورز به تازگی از همکاری نزدیک با ال‌جی برای ساخت نسل جدید خودروی الکتریکی بولت خبر داده است. این اولین همکاری دو شرکت نیست و پیش از این نیز ال‌جی با جنرال موتورز همکاری داشته است. به نظر می‌رسد این همکاری بسیار گسترده‌تر از همکاری گذشته دو شرکت باشد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

وقتی سخن از همکاری یک شرکت تکنولوژی در ساخت اتومبیل پیشرفته به میان می‌آید عموما منظور همکاری در تولید قطعات داخل کابین خودرو است. جنرال موتورز به تازگی اعلام کرده است که خودروهای شورلت بولت را با همکاری شرکت کره‌ای ال‌جی خواهد ساخت. شورلت بولت ای‌وی (EV) خودرویی الکتریکی است که احتمالا در سال ۲۰۱۶ وارد خط تولید خواهد شد.

این غول کره‌ای در عرصه‌های مختلفی فعالیت دارد و وارد شدن جدی این شرکت به این همکاری خیلی دور از ذهن نیست. در کنار فعالیت‌های گسترده‌ی ال‌جی در زمینه کالاهای الکترونیکی شاهد فعالیت‌های جدی این شرکت در عرصه باتری‌ها و صفحه‌نمایش‌ها نیز هستیم. همکاری جنرال موتورز و ال‌جی (LG Chem) به سال ۲۰۱۰ و همکاری در تامین سلول‌های باتری خودروی شورلت ولت باز می‌گردد. LG Chem یکی از شرکت‌های زیرمجموعه ال‌جی به حساب می‌آید که در صنایع شیمیایی فعالیت دارد.

جنرال موتورز فقط برای تامین باتری در بولت ای‌وی با ال‌جی همکاری نخواهد کرد و دامنه همکاری دو شرکت بسیار فراتر از یک همکاری ساده خواهد بود. برخی از مواردی که در همکاری دو شرکت به چشم می‌خورد عبارت‌اند از؛ همکاری در ساخت موتور الکتریکی که توسط جنرال موتورز طراحی شده است، شارژر آن‌برد، گرم‌کننده باتری و ماژول مبدل انرژی. ال‌جی همچنین قصد دارد سیستم سرگرمی(Infotainment system) این خودرو را توسعه دهد. شاید این تنها همکاری ال‌جی با یک شرکت خودروسازی نباشد اما قطعا یکی از بزرگترین‌ همکاری‌ها در این زمینه خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات