سریع‌ترین خودرو‌های تاریخ (قسمت اول)

جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۰
مطالعه 8 دقیقه
تولید‌کنندگان مطرح دنیا همواره در تلاش هستند تا با استفاده از جدید‌ترین تکنولوژ‌ی‌های روز جهان، رکورد حداکثر سرعت را به نام خود ثبت کنند. اگر مشتاق هستید که سریع‌ترین خودرو‌های مجاز شهری تاریخ را بشناسید، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 تا چندی پیش رسیدن به حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت آرزوی شرکت‌های خودروسازی بود. اما تمامی خودروهای موجود در لیست ما همگی به راحتی به این سرعت می‌رسند و در حال حاضر رقابت بر سر کمترین زمان برای رسیدن به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت است. 

اما پیش از معرفی خودروها لازم به ذکر است که در انتخاب خودروها چند نکته مورد توجه قرار گرفته‌اند. خودرو‌هایی که فقط یک یا دو عدد از آن‌ها تولید شده در این لیست جایی ندارند. همچنین خودرو‌های ارتقا داده شده توسط شرکت‌های تیونینگ نیز لحاظ نشده‌اند، پس از همین ابتدا توقع مشاهده نام هنسی ونوم یا SSC آلتیمیت را در لیست نداشته باشید. خودرو‌هایی که حداکثر سرعت آن‌ها به طور رسمی اعلام نشده و یا تحت بررسی و آزمایش کارشناسان قرار نگرفته‌اند نیز نامشان ذکر نشده است؛ این مساله باعث حذف کونیخزگ One:1 شده است. در نهایت نیز توجه داشته باشید که ما سریع‌ترین نمونه از هر مدل را در لیست قرار داده‌ایم؛ پس اگر نمونه‌ی دیگری از خودرو وجود داشته باشد که ۲ کیلومتر بر ساعت سرعت کمتری نسبت به مدل اصلی داشته باشد، در این لیست لحاظ نشده است. 

در ادامه شما را به مشاهده لیست سریع‌ترین خودرو‌های ساخته شده توسط بشر که مجاز برای رانندگی در شهر هستند، دعوت می‌کنیم.

۲۵- پورشه کاررا جی‌تی

fastest cars ever porsche carera gt

حداکثر سرعت: ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت

پورشه کاررا جی‌تی قطعا یکی از زیبا‌ترین و بهترین خودروهای تولید شده توسط پورشه است. این خودرو در سال ۲۰۰۵ به بازار عرضه شد و توان خود را از پیشرانه ۵.۷ لیتری ۱۰ سیلندر تامین می‌کرد. این پیشرانه توانایی تولید ۶۰۵ اسب بخار نیرو را دارد. اما نام این خودرو همواره با لکه‌ای همراه است که ظاهرا هیچ گاه پاک نخواهد شد. پاول واکر بازیگر معروف سری فیلم‌های سریع و خشن همراه یکی از دوستان خود هنگام رانندگی با این خودرو تصادف کرده‌ و جان باخته‌اند. حال هرگاه نام کاررا جی‌تی به میان ‌می‌آید، بلافاصله پس از آن یکی از افراد حاضر در جمع خواهد گفت که همان خودرویی است که پاول واکر را به کشتن داد؟

۲۴- پورشه GT2 RS

fastest cars ever porsche gt2 rs

حداکثر سرعت: ۳۳۱.۵ کیلومتر بر ساعت

رسیدن به این رکورد توسط پیشرانه ۶ سیلندر خطی و ۳.۶ لیتری، فقط از عهده مهندسی پورشه بر می‌آید. پورشه با تولید این پیشرانه که توان خروجی ۶۲۰ اسب بخار را دارد، به همگان ثابت کرده است که هنوز در زمینه‌های زیادی بی‌رقیب است.

۲۳- مک‌لارن MP4-12C

fastest cars ever mclaren mp4 12c

حداکثر سرعت: ۳۳۳ کیلومتر بر ساعت

مک‌لارن در سال ۲۰۱۱ بازگشت خود به تولید خودروهای شهری را اعلام کرد. این شرکت با ارایه مدل MP4-12C در سال ۲۰۱۳ نگاه‌های زیادی به خود جلب کرد. ابتدا به دلیل نام عجیب و غریب این خودرو کسی توقع خودرویی در خور نام مک‌لارن را از آن نداشت. اما پس از آزمایشات کارشناسان مختلف، همگی مات و مبهوت توانایی‌های این خودرو شدند. مک‌لارن در Mp4-12C از پیشرانه ۸ سیلندر به حجم ۳.۸ لیتر استفاده کرده است که توانایی تولید ۶۱۶ اسب بخار نیرو را دارد. اما یکی از نکات مهم در رابطه این خودرو هندلینگ آن است. پس از آزمایش این خودرو توسط مجریان اسبق تاپ‌گیر، جرمی کلارکسون و ریچارد هموند هنگام مقایسه آن با فراری ۴۵۸ گفتند که نحوه عبور مک‌لارن از پیچ‌ها واقعا شگفت‌انگیز است و تلاش زیادی در ۴۵۸ لازم است تا بتوان پابه‌پای مک‌لارن حرکت کرد.

۲۲- فراری ۵۹۹ GTO

ferrari 599 gto

حداکثر سرعت: ۳۳۴ کیلومتر بر ساعت

فراری ۵۹۹ از معدود محصولات این شرکت بود که پیشرانه آن در جلوی خودرو نصب شده بود. این خودرو به واسطه استفاده از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری که توانایی تولید ۶۲۰ اسب بخار نیرو را داشت، می‌توانست در کمتر از ۳.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. فراری ۵۰۰ برای رقابت‌ با پورشه کاررا جی تی، لامبورگینی مورسیه‌لگو و مرسدس SLR مک‌لارن به بازار عرضه شد.

۲۱- فراری FF

 ferrari ff

حداکثر سرعت: ۳۳۴.۴ کیلومتر بر ساعت

FF خودروی چهار چرخ محرک فراری بود که به چهار صندلی نیز مجهر شده بود. این خودرو برای رقابت با محصولات بنتلی و استون مارتین به بازار ارایه شد. فراری در این خودرو از پیشرانه ۱۲ سیلندر خورجینی به حجم ۶.۳ لیتر و قدرت ۶۵۲ اسب بخار استفاده کرده است.

۲۰- مرسدس SLR‌ مک‌لارن ۷۲۲

mercedes slr mclaren

 حداکثر سرعت: ۳۳۶.۴ کیلومتر بر ساعت

پس از ۱۰ سال از ارایه این خودرو به بازار، هنوز هم زیبایی آن تحسین برانگیز است. دماغه‌ی بلند و در‌هایی با مکانیزم قیچی شکل آن و خروجی‌های اگزوز قرار گرفته در کنار خودرو، نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. این خودرو از پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۴ لیتری بهره می‌برد که در مدل ۷۲۲ از ۶۱۷ به ۶۴۰ اسب بخار افزایش توان را تجربه کرده بود. عدد ۷۲۲ به افتخار استرلینگ موس و کمک راننده وی به افتخار پیروزی آن‌ها در رقابت‌های میل میلیا با خودرو مرسدس ۳۰۰ SLR، برای خودروی SLR مک‌لارن انتخاب  شده است. ۷:۲۲ ساعت شروع آن رقابت در سال ۱۹۵۷ بوده است.

۱۹- لامبورگینی دیابلو جی‌تی

lamborghini diablo

حداکثر سرعت: ۳۳۸ کیلومتر بر ساعت

 می‌توان با رانندگی دیابلو معنای واقعی سواری در لامبورگینی را چشید. این خودرو به واسطه پیشرانه ۱۲ سیلندر و ۵.۷ لیتری خود توانایی تولید ۵۷۵ اسب بخار نیرو را داشت. جعبه دنده ۵ سرعته دستی و نبود فقدان سیستم‌های پایداری خودرو باعث شده بود تا فقط راننده‌های حرفه‌ای بتوانند این گاو خشمگین را رام کنند. 

۱۸- پورشه ۹۱۸ اسپایدر

porsche 918

حداکثر سرعت: ۳۳۹.۵ کیلومتر بر ساعت

پورشه هر چیزی که طی مدت زمان فعالیت خود در تولید سوپر‌اسپرت‌ها آموخته بود، در ۹۱۸ استفاده کرده است. این ابر خودرو رکورددار پیست نوربرگ رینگ نیز است. پیشرانه ۴.۶ لیتری ۸ سیلندر به همراه دو موتور الکتریکی باعث شده است تا ۹۱۸ توانایی تولید ۸۸۷ اسب بخار نیرو را داشته باشد. هم‌چنین سیستم‌های چهارچرخ محرک و چهارچرخ فرمان‌پذیر باعث شده است تا این خودرو به گزینه‌ای ایده‌آل برای شکستن رکورد پیست‌های مختلف تبدیل شود.

۱۷- فراری F12 برلینتا

 ferrari f12

حداکثر سرعت: ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت

F12 جدیدترین خودروی موتور جلو فراری است. این خودرو از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۳ لیتری بهره می‌برد که توانایی تولید ۷۳۰ اسب بخار نیرو را دارد. در وصف این خودرو همین بس که پس از آزمایش آن توسط جرمی کلارکسون و ریچارد هموند مجریان اسبق تاپ‌گیر، آن‌ها این خودرو را بسیار سریع و غیر قابل مهار خواندند.

۱۶- لامبورگینی مورسیه‌لگو LP670-4 SV

lamborghini murcielago sv

حداکثر سرعت: ۳۴۱ کیلومتر بر ساعت

لامبورگینی مورسیه‌لگو سوپر ولوچه (SV) سریع‌ترین نمونه مورسیه‌لگو است. لامبورگینی در این خودرو توان خروجی را از ۵۷۲ در نمونه اولیه مورسیه‌لگو به ۶۶۱ اسب بخار رساند. این میزان از توان توسط پیشرانه ۱۲ سیلندری و ۶.۵ لیتری تامین می‌شد. افزایش توان خروجی تنها تغییرات صورت گرفته نبود. بلکه کاهش وزن به میزان ۱۰۰ کیلوگرم نسبت به مدل LP640 نیز باعث شد تا LP670-4 SV بتواند سریع‌ترین مورسیه‌لگو لقب بگیرد و در لیست سریع‌ترین خودرو‌های تاریخ نیز قرار بگیرد.

۱۵- جاگوار XJ220

fastest cars ever jaguar xj220

حداکثر سرعت: ۳۴۲.۸

جاگوار از این سوپراسپرت تنها ۲۷۵ عدد تولید کرده است. پس دیدن یکی از آن‌ها در خیابان اتفاق بسیار نادری خواهد بود. این خودروی بسیار زیبا در سال ۱۹۹۲ به بازار عرضه شد. جاگوار در XJ220 از پیشرانه ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر به همراه دو توربو شارژر استفاده کرده است. این پیشرانه توانایی تولید ۵۴۰ اسب بخار نیرو را دارد که بدین وسیله XJ220 تنها به ۳.۶ ثانیه برای رسیدن به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت زمان احتیاج داشت. جعبه دنده ۵ سرعته دستی نیز وظیفه انتقال نیرو در این خودرو را بر عهده داشت.

۱۴- بوگاتی EB110 GT

bugatti eb110 gt

حداکثر سرعت: ۳۴۳ کیلومتر بر ساعت

در حال حاضر نام بوگاتی با مدل ویرون گره خورده است. اما لازم است بدانید پیش از تولید ویرون، بوگاتی با EB110 GT به شکستن رکورد‌های مختلف سرعت مشغول بود. این خودرو در سال ۱۹۹۱ به تعداد محدود ۱۳۹ عدد تولید و عرضه شد. پیشرانه ۳.۵ لیتری و ۱۲ سیلندر این خودرو به همراه چهار توربوشارژر، فراتر از زمان خود بود. پیشرانه مذکور توانایی تولید ۵۵۲ اسب بخار را داشت که به این خودرو اجازه می‌داد تا تنها در مدت زمان ۳.۲ ثانیه از سکون به سرعت به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

نظر شما در رابطه با این لیست تا به اینجا چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات