بخش خودرو‌های اسپرت هیوندای با نام N شناخته خواهد شد

سه‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
هیوندای در نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۵ از برند جدید N رونمایی کرد. خودرو‌های مسابقه‌ای و اسپرت این شرکت از هم اکنون با این نام عرضه خواهند شد. برای اطلاع از جزئیات این خبر با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 حرف N در مقر هیوندای در شهر نامیانگ و به افتخار نوربرگ‌رینگ، انتخاب شده است. آلبرت بیرمان مدیر بخش خودرو‌های اسپرت در این خصوص گفت:

ما با با ارائه‌ی محصولات مهیج تحت نام N سطح توقعات خریداران را از هیوندای بالا خواهیم برد. این رده از محصولات را خودرو‌های مسابقه‌ای و خودرو‌های اسپرت تشکیل خواهند داد. قطعا در آینده محصولات بسیار جذابی تحت این برند به علاقه‌مندان سرعت معرفی خواهد شد.

اولین خودرو‌هایی که تحت این نام معرفی شده‌اند، هیوندای N 2025 ، نسل جدید i20 رالی و RM15 هستند.

N 2025 از سلول‌های سوختی هیدروژنی بهره می‌برد و قدرتی معادل ۸۷۰ اسب بخار دارد. مقداری از این نیرو توسط سلول‌های هیدروژنی و باقی آن توسط انرژی بازیافت که در ابرخازن‌ها ذخیره می‌شود، تامین خواهد شد. وزن N 2025 کمی بیشتر از ۹۵۰ کیلوگرم خواهد بود. بدنه‌ی این خودرو در مرکز تحقیقات هوافضا موراک درای لِیک توسعه یافته است. این خودرو را می‌توانید در بازی Gran Turismo ۶ دانلود کنید و پیش از سایر راننده‌ها رانندگی با آن را تجربه کنید.

نسل جدید i20‌رالی

 هیوندای هم‌چنین از نسخه‌ی جدید خودروی رالی i20 رونمایی کرد که از ضریب بهتر آیرودینامیکی در کنار تقسیم وزن مناسب‌تر، بهره می‌برد. این خودرو سال ۲۰۱۶ در رقابت‌های رالی شرکت خواهد کرد.

Hyundai RM15

RM15 نیز مدل مفهومی خودروی مسابقه‌ای است که هیوندای به زودی از آن در رقابت‌های مختلف استفاده خواهد کرد. این خودرو از شاسی آلومینیومی به همراه فایبر کربن بهره می‌برد که به کاهش وزن آن به میزان ۱۲۶۰ کیلوگرم کمک شایانی کرده است. پیشرانه‌ی این خودرو از نوع ۲ لیتری توربوشارژ است که توانایی تولید ۳۰۰ اسب بخار قدرت را دارد. ظاهرا این خودرو جانشین i30 توربو در مسابقات مختلف هم‌چون مسابقه ۲۴ ساعته نوربرگ‌رینگ خواهد شد.

هیوندای امیدوار است برند N هم‌چون برند‌های اسپرت خودروسازان بزرگ مانند AMG و M شهرت قابل توجهی کسب کند.

نظر شما چیست؟ آیا به اقدام جدی هیوندای برای ورود به بازار خودروهای اسپرت خوش‌بین هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات