جاگوار اولین کراس اوور خود را معرفی کرد

جمعه ۲۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت جاگوار که چندی است با ارایه مدل‌‌های جدید و جذاب دوباره نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته است، اکنون با معرفی اولین کراس اوور خود در نمایشگاه فرانکفورت به نام اف-پِیس (F-Pace) نگاه‌های زیادی را به خود جلب کرده است.
تبلیغات

 جاگوار ورود خود را به بازار کراس اوور‌ها با مدل اف-پِیس اعلام کرده است. این خودرو از پیشرانه‌های خورجینی ۶ سیلندر ۳ لیتری به قدرت ۳۴۰ اسب بخار و ۶ سیلندر ۳ لیتری سوپرشارژ به قدرت ۳۸۰ اسب بخار بهره می‌برد. این پیشرانه‌ها پیش‌تر در مدل اف-تایپ استفاده شده بودند.

jaguar f pace

پیشرانه تنها قسمتی نیست که از اف-تایپ به عاریه گرفته شده است. ظاهر اف-پیس به خصوص در قسمت عقب، شباهت زیادی به کوپه دو-درب جاگوار دارد. جعبه دنده این خودرو نیز همان نمونه ۸ سرعته ZF است که در اف-تایپ به خوبی آزمون خود را پس داده بود. 

jaguar f pace 2

در ساخت شاسی و بدنه اف-پیس از مقدار زیادی آلومینیوم استفاده شده است. این امر منجر به سبک شدن این خودرو به خصوص در برابر رقبای خود شده است. اف-پیس وزنی معادل ۱۷۷۵ کیلوگرم دارد در حالی که رقبای اصلی آن پورشه ماکان و آئودی SQ5 هر دو بیشتر از ۱۸۲۰ کیلوگرم وزن دارند.

حداکثر سرعت اف-پیس به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. این در حالی است که این خودرو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۵.۴ و ۵.۱ ثانیه برای مدل‌های معمولی و سوپرشارژ خود نیاز دارد. برای مقایسه بد نیست بدانید که پورشه ماکان و آئودی SQ5 هر دو در مدت زمان ۵.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسند.

jaguar f pace 3

قیمت کراس‌اوور جاگوار از ۴۰٫۹۹۰ دلار در مدل پایه آغاز شده و در نهایت به ۵۶٫۷۰۰ دلار خواهد رسید. این خودرو از اواسط ۲۰۱۶ آماده فروش خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات