برابوس از دو نمونه مرسدس بنز ۶۰۰ اسب بخاری رونمایی کرد
هیچ وقت یک خودرو نیروی کافی تولید نمیکند، به خصوص خودروهای اسپرت
این جملهی برابوس به وضوح خط مشی این شرکت را روشن میکند. به همین دلیل است که رانندههای معمولی نمیتوانند خودروهای برابوس را به دلیل تولید نیروی بسیار زیاد پیشرانه آنها به خوبی کنترل کنند.
این شرکت که با تولید نمونههای پرقدرت و خشن مرسدسبنز نامی برای خود دست و پا کرد و اکنون علاوه بر مدلهای مختلف مرسدس بنز به تقویت و ارتقای بنتلی و تسلا نیز میپردازد. برابوس در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۵ به معرفی دو مدل از مرسدس بنزهای تقویت شده پرداخت و با آمار و ارقام خود مجددا تحیر همگان را برانگیخت.
Mercedes-AMG C63 S
مرسدس بنز سی کلاس که یکی از پرفروشترین نمونههای این شرکت است، همواره توجه ویژهای به خود جلب میکند. AMG نیز این خودرو را برای علاقهمندان به سرعت و هیجان بیشتر تقویت کرده و با تعبیه پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری به همراه دو توربوشارژر، شخصیت جدیدی به آن بخشیده است. این پیشرانه توانایی تولید ۵۰۳ اسب بخار قدرت و ۵۱۶ پوند فوت گشتاور را دارد که بدین وسیله میتواند جثهی ۱۷۸۵ کیلوگرمی C63 را تنها در مدت ۳.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. عملکرد فوقالعادهای برای یک خودرو سدان کوچک است. اما برابوس نظر متفاوتی دارد.
ظاهرا ۵۰۳ اسب بخار طبق استانداردهای برابوس کافی نبوده، پس این شرکت اقدام به تقویت پیشرانه به ۶۰۰ اسب بخار کرده است. گشتاور خودرو نیز به ۵۹۱ پوند فوت رسیده است. این افزایش توان کافی است تا زمان ۰ تا ۱۰۰ خودرو ۰.۲ ثانیه کاهش یابد. برابوس با استفاده از کیت ECU مخصوص خود و خروجیهای اگزوز جدید به این امر دست یافته است.
همانند سایر خودروهای برابوس، C63 S نیز تغییرات زیادی در ظاهر خود تجربه کرده است. رکابهای جانبی جدید به همراه سپرهای جلو و عقب تغییر یافته و اسپویلر سفارشی از مهمترین تغییرات به شمار میروند. همچنین برابوس طبق روال همیشگی از رینگهای مخصوص خود استفاده کرده است. در این مدل رینگهای ۲۰ اینچی به کار رفته است. همچنین خریداران میتوانند بین تایرها با برندهای کانتیننتال، یوکوهاما و پیرلی نمونه مورد نظر خود را سفارش دهند.
این دومین ارتقای سی کلاس توسط برابوس است. آنها پیشتر نمونهی ضعیفتر C200 را تحت برنامهی تقویتی خود قرار داده بودند. قیمت خودرو از سوی برابوس اعلام نشده است اما میتوان یقینا اظهار داشت که قیمت آن فراتر از برچسب ۷۲۰۰۰ دلاری نمونه معمولی C63 است.
Mercedes-AMG GT S
برابوس تقریبا به تقویت تمام مدلهای Mercedes-AMG پرداخته است. پس نمیتوان انتظار داشت که گل سرسبد آنها را از قلم بیاندازد. مرسدس Mercedes-AMG GT S به عنوان جانشین SLS وارد بازار شد. اکثر کارشناسان از قدرت بیش از حد سری سیاره SLS ناراضی بودند و آن را مهار ناشدنی میخواندند. مرسدس بنز برای حل این مشکل مدل کوچکتر و جذابتر GT را معرفی کرد. این خودرو از پیشرانه ضعیفتری نسبت به SLS بهره میبرد، اما به واسطه وزن کمتر و شاسی پیشرفتهتر، پا به پای SLS حرکت کرده و گاهی رکوردهای آن را نیز جابجا میکند.
پیشرانه Mercedes-AMG GT S به عنوان سریعترین خودروی در حال تولید مرسدس بنز چیزی کم ندارد. این پیشرانه توانایی تولید ۵۰۳ اسب بخار قدرت و ۴۷۹ پوند فوت گشتاور را دارد. اما ظاهرا روحیه لطیفتر این خودرو نسبت به SLS مورد پسند برابوس نبوده و آنها تصمیم گرفتند این مدل از مرسدس را غیر قابل راندن بکنند. برابوس با تقویت پیشرانه به قدرت ۶۰۰ اسب بخار و گشتاور ۵۵۳ پوند فوت، به Mercedes-AMG GT S توانایی رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها در مدت زمان ۳.۶ ثانیه دادهاند. این خودرو در نهایت نیز به خداکثر سرعت ۳۲۴ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.
برابوس برای ارتقای خودرو از ماژول کنترل موتور مخصوص خود استفاده کرده است که با زمانبندی جدید تزریق سوخت و جرقه زنی، عملکرد موتور را بهبود میبخشد. همچنین برابوس از کیت اگزوز تیتانیومی استفاده کرده که ۴۰ درصد نسبت به کیت مرسدس بنز سبکتر است. این کیت شامل سوپاپ الکترونیکی پروانهای است که به راننده این امکان را میدهد تا میزان صدای خودرو را برای اشتراک با سایر مردم تنظیم کند.
چهره خودرو نیز به واسطه استفاده از دیفیوزر و اسپویلر جدید در عقب و سپر جلو با ورودیهای هوای بزرگتر در جلو با مدل تولیدی مرسدس به راحتی قابل تمایز است. همچنین برابوس از رینگهای ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب استفاده کرده است.
نظر شما در رابطه با خودروهای تقویت شده برابوس چیست؟ آیا آنها را به نمونههای استاندارد AMG ترجیح میدهید؟