لینکلن از صندلی با قابلیت تنظیم در ۳۰ جهت مختلف رونمایی کرد

دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰
مطالعه 4 دقیقه
لینکلن برند لوکس شرکت فورد در مدل کانتیننتال خود از صندلی با قابلیت تنظیم در ۳۰ جهت مختلف استفاده خواهد کرد.
تبلیغات

از دیرباز خودروسازان آمریکایی در تولید خودرو‌های لوکس زبان‌زد خاص و عام بودند و در راس این شرکت‌ها، کمپانی‌های کادیلاک و لینکلن حضور داشتند. اما مدتی است که خودروسازان مطرح آلمانی گوی سبقت را از رقبای خود در انگلیس و آمریکا ربوده‌اند و از بنز اس کلاس و بی‌ام‌و سری ۷ به عنوان نماد خودروهای لوکس یاد می‌شود. با این وجود شرکت‌های آمریکایی قصد ندارند تا به راحتی قافیه را به حریفان خود در اروپا و ژاپن ببازند و با سرمایه‌گذاری‌های کلان فورد و جنرال موتورز در صدد احیای برند‌های لینکلن و کادیلاک هستند.

در کنفرانس شرکت لینکلن که در منهتن برگذار شد، این شرکت از یکی از نو‌آوری‌های خود در زمینه راحتی پرده برداشت. این نوآوری نه در رابطه با موتور خودرو بود و نه در رابطه با سیستم تعلیق فوق پیشرفته و یا شاسی با مشخصات فوق‌العاده. این کنفرانس برای معرفی صندلی فوق لوکس و راحت جدید این شرکت که توانایی تنظیم در ۳۰ جهت مختلف را دارد، برگزار شده بود.

احساس شادابی بعد از یک سفر طولانی تنها با صندلی‌های فوق پیشرفته جدید لینکلن ممکن است.

نطق اصلی شرکت کانتیننتال در کنفرانس منهتن.

صندلی پیشرقته لینکلن کانتیننتال

اگر با استفاده از این صندلی جدید نتوانید راحتی خود را تامین کنید، با اطمینان می‌توان گفت مشکل از خود شماست. حال به جزییات صندلی و ۳۰ جهت قابل تنظیم آن می‌پردازیم:

تنظیم بالشتک تحتانی در ۶ جهت مختلف: جلو/عقب، بالا/پایین آمدن جلو بالشتک، بالا/پایین آمدن انتهای بالشتک

تنظیم پشتی صندلی در ۲ جهت مختلف: چرخیدن به جلو/عقب

تنظیم پشتی سر در ۴ جهت مختلف: جلو/عفب، بالا/پایین

تنظیم قسمت بالایی پشتی صندلی در ۲ جهت مختلف: خم شدن به جلو/عقب

تنظیم بالشتک‌های افزونه در جلو بالشتک تحتانی: هر کدام مستقل جلو/عقب

تنظیم بالشتک‌های کنار ران در ۴ حالت: هر کدام مستقل بالا/پایین

تنظیم گودی کمر در ۴ جهت مختلف: بالا/پایین، افزایش/کاهش گودی

تنظیم بالشتک‌های کناری برای در بر گرفتن سرنشین ۲ جهت مختلف: به سمت داخل/بیرون صندلی

و در نهایت تنظیم گودی بالشتک تحتانی در ۲ جهت مختلف: به سمت داخل/بیرون

با این حال که مدل جدید کانتیننتال هنوز به عنوان طرح مفهومی معرفی شده است، ولی جاناتان لاین سرپرست نو‌آوری‌های پیشرفته صندلی در شرکت لینکلن اذعان داشت:

با توجه به صندلی معرفی شده برای کانتیننتال می‌توان توقع داشت زمانی که مدل نهایی خودرو آماده تحویل به مشتریان باشد، با چه ابر خودرویی روبرو هستیم.

صندلی مد نظر علاوه بر در بر گرفتن راننده در بهترین حالت ممکن قابلیت‌های گرم‌کن، سردکن و ماساژور را نیز برای سرنشین‌ها به ارمغان می‌آورد.

تنظیمات صندلی لینکلن کانتیننتال

نمونه‌ای از صندلی در وسط سالن قرار گرفته بود تا بازدید‌کنندگان بتوانند به واسطه صفحه لمسی موجود از نزدیک با نحوه کارکرد صندلی آشنا شوند. متاسفانه این صفحه لمسی در خودرو موجود نخواهد بود و تنظیمات صندلی به واسطه دکمه‌های قرار گرفته شده روی درب خودرو، انجام می‌شوند.

یکی از نکات جالب حین انجام تنظیمات روی این تخت پادشاهی، شبهه‌های فراوانی است که برای سرنشین به وجود می‌آید. شاید بالشتک سمت چپ باید ۱.۵ درجه بالاتر از بالشتک چپ باشد؟! فکر می‌کنم تنظیمات پشتی سر خوب باشد، ولی اگر یک سانتی‌متر بیشتر به عقب برود به نظر راحت‌تر باشد!

پس از تست این صندلی در نمایشگاه مدام به این قضیه فکر می‌کنیم که اگر صندلی خودرو این باشد، خود خودرو چه چیز خارق‌العاده‌ای خواهد بود!!

 لینکلن کانتیننتال
فضای داخلی لینکلن کانتیننتال

 

فضای داخلی لینکلن کانتیننتال۲

نظر شما در رابطه با این خودرو سوپر لوکس چیست؟ آیا صندلی با چنین طیف گسترده‌ای از امکانات را کاربردی می‌دانید؟

منبع roadandtrack

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات