اپلیکیشن EnLighten بی ام دبلیو زمان سبز شدن چراغ راهنمایی را اطلاع می‌دهد

شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
اپلیکیشن EnLighten بی‌ام‌و، رانندگان خودروهای بی‌ام‌ور را از وضعیت چراغ راهنما مطلع می‌کند.
تبلیغات

روبرو شدن با رنگ قرمز چراغ راهنمایی در معابر عمومی از جمله‌ی ناخوشایندترین مواردی است که هر راننده‌ای با آن روبرو می‌شود؛ اما بی ام دبلیو اپلیکیشنی با عنوان اِن‌لایتن (EnLighten) توسعه داده که رانندگان خودروهای بی ام دبلیو می‌توانند با استفاده از آن از وضعیت چراغی که در مسیر قرار دارد با خبر شده و حرکت خود را براساس زمان باقی مانده تنظیم کنند.

بی ام دبلیو سیستمی را توسعه داده که با استفاده از آن دارندگان محصولات این خودروساز باواریایی می‌توانند از وضعیت چراغی که در مسیر وجود دارد با خبر شوند. با استفاده از این اپلیکیشن کاربر پس از اطلاع از وضعیت چراغی که در پیش‌رو دارد، نحوه‌ی حرکت خود را تنظیم خواهد کرد تا در زمان سبز شدن چراغ بدون نیاز به توقف، از معبر مورد نظر عبور کند.

تنها کافی است تا راننده نگاهی به مانیتور خودروی خود داشته و وضعیت چراغ به همراه زمان باقی مانده تا تغییر وضعیت آن را مشاهده کند. برای اینکه توجه راننده معطوف به رانندگی و مسیر پیش‌رو باشد، بی ام دبلیو امکان اطلاع‌رسانی بصورت صوتی را نیز فراهم کرده است. ان‌لایتن قادر است با استفاده از وضعیت فلاشر خودرو، از تصمیم راننده برای حرکت در مسیر مستقیم یا چرخش به طرفین آگاه شده و وضعیت چراغ مربوط به گردش به طرفین را به جای چراغ مربوط به حرکت مستقیم در معابر چند وضعیتی اعلام نماید.

بی ام دبلیو این سیستم را برای کاربران محصولات مبتنی بر iOS ارائه کرده و تنها رانندگانی قادر به استفاده از آن هستند که خودروهایشان مجهز به BMW Apps باشد.

همچنین این سیستم در شهرهایی کاربرد دارد که از سیستم مجتمع چراغ‌های راهنمایی هوشمند بهره می‌برد. در حال حاضر تنها سه شهر در آمریکا که شامل پرتلند، اریگان و سالت لیک سیتی است، از چنین سیستمی بهره می‌برند. بی ام دبلیو اعلام کرده که شهرهای بیشتری رو به استفاده از این سیستم خواهند آورد که در نتیجه کاربرد این سیستم در محصولات بی ام دبلیو افزایش خواهد یافت.

ان‌لایتن را باید از جمله‌ی کاربردهای اینترنت اشیا‌ء در شهرها بدانیم. با استفاده از این سیستم دیگر نیازی به فشار بیشتر روی پدال گاز و در نتیجه مصرف بیشتر سوخت نخواهد بود. همچنین با آگاهی از وضعیت چراغ، رانندگان بصورت آگاهانه رانندگی خواهند کرد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات