ابرخودروی زاگاتو، رونمایی شد

پنج‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت ایتالیایی زاگاتو با احیای یک مدل قدیمی، ابرخودوری جدید خود با نام ایزو ریولتا را با تولید محدود و برای نمایش در بازی ویدئویی گرن توریسمو رونمایی کرد.
تبلیغات

زاگاتو سرانجام پس از منتشر کردن چندین عکس نامشخص، مدل ایزوریولتا (IsoRivolta) ویژن گرن توریزمو را رسما رونمایی کرد. بازدیدکنندگان نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۷، می‌توانند از نزدیک این ابرخودرو را تماشا کنند؛ اما اگر بازی ویدئویی گرن توریزمو اسپرت (Gran Turismo Sport) را خریداری کرده‌اید، به زودی می‌توانید بصورت مجازی با این هایپرکار اصیل ایتالیایی، رانندگی کنید.

زاگاتو IsoRivolta Vision Gran Turismo

نسخه‌ی اصلی و و اولیه ایزو ریولتا، یک مدل کوپه‌ی جی تی بود که در دهه‌ی ۱۹۶۰ میلادی با طراحی زیبای استودیو برتونه و پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل ۵.۴ لیتری شورولت کوروت، عرضه شد؛ تیم طراحی زاگاتو، با نگاهی آینده نگرانه به دنبال احیای این کوپه‌ی زیبا بود.

در بخش جلو، خطوط و چراغ‌های باریک و دماغه‌ی کم ارتفاع را شاهد هستیم؛ دریچه‌ی هوای برجسته یادآور مدل بعدی شرکت ایزو، یعنی گریفو (Grifo) است. بخش شیشه‌ی جلو و حالت منحنی آن، نوید دید بسیار خوب برای راننده را می‌دهد. در بخش میانی، نمای قوسی شکل، بخش کابین و گلگیرهای عقب را به هم متصل کرده است و در قسمت عقب، یک سراگزوز در ارتفاع نسبتا بالا قرار داده شده است.

نوریهیکو هارادا، مدیر بخش طراحی زاگاتو گفت:

هدف بعدی ما این است که این ابرخودروی متولد شده در بازی ویدئویی گرن توریزمو، پا به دنیای واقعی بگذارد و یک روزی در آینه‌ی خودروهایتان آن را ببینید که به سرعت به شما نزدیک شده و سبقت می‌گیرد. مطمئنا با دیدن این صحنه، حس می‌کنید که بین خیال و واقعیت قرار گرفته‌اید.
زاگاتو IsoRivolta Vision Gran Turismo
زاگاتو IsoRivolta Vision Gran Turismo
زاگاتو IsoRivolta Vision Gran Turismo
زاگاتو IsoRivolta Vision Gran Turismo
زاگاتو IsoRivolta Vision Gran Turismo

همانند نسخه‌ی اصلی، ایزو ریولتای زاگاتو نیز از پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل ۶.۲ لیتری شورولت کوروت استفاده می‌کند؛ به لطف مهندسین شرکت تیونینگ کالاوی (Callaway)، این پیشرانه ۹۹۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. تمام این قدرت توسط جعبه دنده‌ی ۱۰ سرعته خودکار به محور عقب منتقل می‌شود تا این ابرخودروی خاص با وزن ۱۱۲۹ کیلوگرم و حداکثر سرعت ۳۶۵ کیلوکتر بر ساعت، در زمان ۲.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

زاگاتو IsoRivolta Vision Gran Turismo

مدیران زاگاتو منتظر پیش قدم شدن مشتریان خاص این ابرخودرو هستند، تا برنامه‌ی ساخت ۳ تا ۵ دستگاه از ایزوریولتا ویژن گرن توریزمو را برای تردد در دنیای واقعی عملی کنند. بازی ویدئویی گرن توریزمو اسپرت، در حال حاضر بطور انحصاری برای دارندگان کنسول پلی استیشن 4 در دسترس است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات