لامبورگینی نسخه‌ی رودستر اونتادور LP 750-4 Superveloce را عرضه می‌کند

دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
خودروی لامبورگینی اونتادور یکی از جذاب‌ترین مدل‌های این خودروساز ایتالیایی به شمار می‌رود و طرفداران زیادی دارد. حالا خبر می‌رسد که قرار است نمونه‌ی رودستر نسخه‌ی محبوب LP 750-4 Superveloce نیز تولید شود.
تبلیغات

 به نظر می‌رسد تنها سه ماه پس از فروش موفق اونتادور LP 750-4 سوپر لوس 493 هزار دلاری که از دید مالک آلمانی (کمپانی آئودی) این گاو وحشی دور نبوده است، استفان وینکلمن مدیر عامل لامبورگینی برنامه عرضه‌ی نسخه‌ی رودستر این خودروی جذاب را تایید کرده است. وینکلمن اشاره کرده است که این تولیدکننده‌ی خودروهای اسپرت در حال حاضر 500 سفارش برای نسخه‌ی ویژه‌ی اونتادور پرقدرت ثبت کرده است.

همانند نسخه‌ی رودستر اونتادور استاندارد، انتظار می‌رود مدل رودستر SV نیز از یک پیشرانه‌ی 6.5 لیتری V12 بهره ببرد که می‌تواند 750 اسب بخار توان و 687 نیوتن متر گشتاور تولید کند. سیستم انتقال قدرت آن یک نمونه‌ی 7 سرعته ISR و تمام چرخ متحرک است که 0 تا 100 کیلومتر را در 2.8 ثانیه پر می‌کند و حداکثر سرعت آن به 350 کیلومتر در ساعت می‌رسد. شاید این اعداد و ارقام برای یک مدل رودستر کم باشد، ولی انتظار می‌رود سقف جمع‌شوی فیبر کربنی و اندازه‌ی کوچک خودرو باعث سریع‌تر شدن آن شود.

مانند تمامی مدل‌های رودستر قبلی، اونتادور SV رودستر نیز بیشتر از مدل کوپه قیمت خواهد داشت. به نظر می‌رسد باید برای خرید این مدل 80 هزار دلار بیشتر بپردازید. مدل رودستر در مقایسه با اونتادور استاندارد علاوه بر 50 اسب بخار توان بیشتر از طراحی بدنه‌ی تهاجمی و ارتفاع کمتر بهره می‌برد، وزن آن 50 کیلوگرم کمتر است و سیستم تعلیق نسخه‌ی رودستر تقویت شده است.

انتظار می‌رود مدل رودستر وانتادور LP 750-4 تا قبل از پایان سال میلادی وارد بازار و شود و پیش از همه 500 دستگاهی که ثبت سفارش کرده‌اند تحویل خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات