دو خودرو بدون راننده‌ی از گوگل و دلفی وارد خیابان‌ها شدند

یک‌شنبه ۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
دو نمونه‌ی اولیه از خودروهای بدون راننده که یکی توسط گوگل و دیگری توسط خودروسازی دلفی، تولید شده‌اند وارد سیلیکون ولی شده‌اند و همچون دیگر خودروها در خیابان حرکت می‌کنند. برای جزئیات بیشتر همراه زومیت شوید.
تبلیغات

 رویترز گزارش کرده که از اوایل هفته گذشته خودروهای بدون راننده بطور عملی وارد خیابان شده‌اند. این خودروها‌ که بدون نیاز به انسان قادر به حرکت هستند، بطور کامل به سیستم ناوبری خودکار گوگل یا دلفی مجهز شده‌اند.

این خودروها در جاده‌ی سن آنتونیو در پالو آلتو، قرار گرفته‌اند. جالب است بدانید که جان ابسمیر - مدیر شرکت دلفی، خود در داخل خودرو نشسته است تا عملکرد آن را بطور کامل تحت‌نظر بگیرد.

 دلفی، سیستم بدون راننده‌ی خود را بر روی یک خودرو Audi Q5 سوار کرده است. این سیستم شامل، لیزرها، رادار، چندین دوربین و یک کامپیوتر با نرم‌افزار خاص است که اطلاعات اطراف خودرو را دریافت کرده و بر روی آن تجزیه و تحلیل لازم را انجام داده و در نهایت دستورات را به خودرو ارسال می‌کند. هرچند خودرو بدون راننده، کنترل اتومبیل را به دست گرفته‌، اما برای احتیاط یک نفر پشت فرمان قرار می‌گیرد تا در صورت نیاز کنترل را بدست بگیرد.

سیستم بدون راننده‌ی گوگل نیز بر روی یک Lexus RX400h سوار شده است. همچون سیستم دلفی، گوگل نیز از دوربین، سنسورهای مختلف، رادار و همچنین نرم‌افزار مشابه بهره می‌برد. گوگل پیش از این نیز ۲۰ نمونه‌ی اولیه دیگر را وارد خیابان کرده بود و آزمایش‌های مختلفی را بر روی آن‌ها انجام داده بود.

پیش از این هر دو کمپانی گوگل و دلفی، آزمایش‌های بسیاری را با افراد مختلف بر روی خودروهای بدون راننده‌ی خود انجام داده بودند؛ اما در تمام آن‌ها خودرو به دلایلی یا از جاده خارج شده بود یا در شرایط خاص قادر به تصمیم گیری نبوده و متوقف شده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات