همکاری تویوتا و مزدا برای بهتر کردن خودرو

سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
دو خودروساز قدرتمند ژاپنی در کنفرانسی مشترک، همکاری خود را جهت بهتر کردن خودرو‌هایشان اعلام کردند. این همکاری به چه معنا است؟ با زومیت همراه باشید تا جزییات بیشتر آن را بررسی کنیم.
تبلیغات

آکیو تویودا و ماسامیچی کوگای مدیران شرکت‌های تویوتا و مزدا در هفته گذشته همکاری خود را در تمامی زمینه‌ها، از تولید تا تحقیق و توسعه، اعلام کردند. آن‌ها از این توافق به عنوان نامزدی دو شرکت یاد کرده و افزودند این رابطه با ازدواج متفاوت است زیرا در این بازه زمانی طرفین فقط جنبه‌های مثبت یکدیگر را نگاه می‌کنند و این امر کمک بسیار بزرگی به توسعه روابط خواهد کرد.

برای خودروساز کوچکی مثل مزدا که سالیانه فقط ۱.۴ میلیون خودرو تولید می‌کند (کمی کمتر از فروش سالیانه تویوتا فقط در آمریکای شمالی) همکاری با غول خودروسازی جهان فرصت بسیار مناسبی است که از تجربیات آن‌ها حداکثر استفاده را ببرند.

نکته جالب این توافق اجازه کامل تویوتا به مزدا جهت پیش‌برد بخش‌های خاصی از شرکت تویوتا است. استفاده از موتور‌های بهینه اسکای‌اکتیو، سیستم انتقال قدرت، شاسی و همچنین زبان طراحی کودوِ شرکت مزدا دلایل همکاری تویوتا است. در طرف مقابل مزدا به تکنولوژی‌های پیشرفته پیل‌سوختی و هیبرید شرکت تویوتا چشم دوخته است. تویوتا و مزدا از همکاری بلندمدت خود خبر دادند و این توافق را یک همکاری عمیق در تمامی زمینه‌ها عنوان کردند.

زبان طراحی کودو شرکت مزدا از لوازم منزل تا خودرو

مهندسین تویوتا ابراز داشتند که پیش‌تر نیز سیاست شرکت مزدا را بررسی کرده و از قابلیت این شرکت در تولید محصولات باکیفیت و ارزان با حاشیه سود مناسب بسیار شگفت‌زده شده‌اند. آکیو تویودا نیز افزود:

شرکت مزدا در زمینه‌های زیادی از ما جلوتر است و مهندسین ما با الهام گرفتن از همکاران جدیدشان و همکاری نزدیک با آن‌ها می‌توانند محصولات خارق‌العاده‌ای تولید کنند و من از این بابت بسیار خرسندم.

در نهایت وی بهبود ظاهر خودروهای خود را مهم‌ترین عامل این همکاری عنوان کرده است. اخیرا شرکت تویوتا با مدل کمری خود که در شعبه آمریکایی تویوتا نیز طراحی شده بود، انتقادهای زیادی را به خود دیده بود و منتقدین عنوان کرده بودند که تویوتا در حال شکست کامل در زمینه طراحی بیرونی محصولات خود به رقبای کره‌ای است.

مقایسه ظاهری مدل ۲۰۱۵ خودرو هیوندای سوناتا و تویوتا کمری

مزدا نیز از تجربیات و موفقیات فراوان تویوتا در زمینه‌ خودروها با انرژی نو استفاده خواهد کرد. جایی که این شرکت توانایی سرمایه‌گذاری لازم را ندارد. سال گذشته مزدا مبلغی حدود ۹۰۶ میلیون دلار در تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کرده بود درحالی‌که رقم تویوتا به چیزی حدود ۱۰ برابر یعنی ۸.۳۶ میلیارد دلار می‌رسد. این شرکت می‌خواهد در زمینه قوانین سخت‌ زیست‌محیطی ایالات متحده که روز‌به‌روز سخت‌تر نیز می‌شود و آینده فروش محصولات خود در این بازار مشکلی نداشته باشد.

کارشناسان جنبه دیگر این توافق را مقابله با اتحاد شرکت دایملر با رنو-نیسان می‌دانند. نظر شما چیست؟ آیا به این همکاری خوش‌بین هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات