خودروی هوشمند گوگل تابستان امسال راهی خیابان‌ های ایالت کالیفرنیا می‌ شود

شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از آنکه سال گذشته گوگل نمونه‌ی مفهومی خودروی هوشمند خود را معرفی کرد، حال این کمپانی تصمیم دارد تا این خودرو را راهی خیابان‌های کالیفرنیا کند. گوگل در تابستان سال جاری چندین مدل از خودروهای هوشمند خود را با قابلیت جدا کردن فرمان، پدال گاز و ترمز روانه‌ی تست‌های خیابانی خواهد کرد.
تبلیغات

خودروهای هوشمند گوگل به‌همراه غربیلک فرمان و پدال ترمز و گاز جداشدنی همراه خواهند شد. تست‌هایی که این خودرو‌ها در خیابان‌های معمولی سپری خواهند کرد، مشابه آزمایش‌هایی است که پیش از این گوگل خودروی هوشمند لکسوس RX450h خود را در آن تست کرده است. 

گوگل اعلام کرده که چند مدل را در مرحله‌ی بعدی آزمایش این خودروها راهی خیابان‌های کالیفرنیا خواهد کرد.

گوگل هفته‌ی گذشته اعلام کرد که در 6 سال اخیر تنها 11 حادثه‌ی رانندگی برای خودروی هوشمندش پیش آمده که در هیچ یک از موارد نیز خودروی گوگل عامل تصادف نبوده است. نمونه‌های تولید شده توسط گوگل تاکنون بیش از یک میلیون کیلومتر را بصورت خودران طی کرده‌اند و اخیرا نیز این خودروها 10٫000 کیلومتر را در مسیرهای آزمایشی بصورت خودران طی می‌کنند. اگرچه این خودروها برای این منظور طراحی و تولید شده‌اند تا بدون دخالت انسان طی مسیر کنند، اما گوگل کنترل‌های جدا شدنی را روی این خودروها قرار داده تا در صورت پیش آمدن شرایط خطرناک، راننده بتواند کنترل خودرو را در دست بگیرد.

زمانیکه این خودروها روانه‌ی خیابان‌های کالیفرنیا شوند، سرعت آن‌ها به 40 کیلومتر در ساعت محدود خواهد شد. اگرچه سیستم مورد استفاده در این خودرو‌ها همانند سیستم هوشمند مورد استفاده در لکسوس آزمایشی گوگل است، اما غول جستجو اعلام کرده که در نظر دارد تا چالش‌هایی را برای این خودروی هوشمند ایجاد کند. از جمله‌ی این چالش‌ها می‌توان به عبور از محل‌های پرترافیک اشاره کرد. باید دید که مردم عادی چگونه در قبال این خودرو واکنش نشان خواهند داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات