ایلان ماسک، تسلا را در سال ۲۰۱۳ تقریبا به گوگل فروخته بود

دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
نام تسلا معمولا بعنوان یک خودروساز بسیار مستقل به میان می‌آید، اما همیشه وضعیت به همین شکل نبوده است. یکی از منابع بلومبرگ ادعا می‌کند که ایلان ماسک در اوایل سال 2013 تسلا را تقریبا به گوگل واگذار کرده بود.
تبلیغات

 این تاریخ به زمانی اشاره دارد که وضعیت فروش خودرو به حدی ناخوشایند بود که تسلا مجبور به تعطیل کردن کارخانه‌ی خود شده بود. گفته می‌شود بر اساس قراردادی که تا مراحل نهایی میان تسلا و گوگل پیش رفته بود، ایلان ماسک به مدت 8 سال یا تا زمانی که خودروی تمام الکتریکی تسلا یعنی مدل 3 وارد جاده‌ها می‌شد همچنان مسئول تسلا باقی می‌ماند.

دلیل به هم خوردن این توافق نیز بسیار ساده بود: تسلا توانست گلیم خود را از آب بیرون بکشد. آخرین تلاش‌ها برای تجاری کردن و فروش مدل S سرانجام در حین مذاکره با گوگل نتیجه داد و نیاز به چنین اقدامی را از بین برد.

سخنگوهای هیچ یک از این دو کمپانی علاقه‌ای به اظهار نظر در خصوص این شایعه نشان نمی‌دهند. حتی لری پیج که تصور می‌شود همان شخصی باشد که دستان ایلان ماسک را هنگام توافق فشرده، معتقد است تسلا با آنچه گوگل از یک سازنده‌ی خودرو در ذهن دارد بسیار متفاوت است. این مساله با در نظر گرفتن سرمایه‌گذاری عظیم گوگل بر روی خودروهای الکتریکی بدون نیاز به راننده اندکی طعنه‌آمیر به نظر می‌رسد.

در هر صورت اکنون تسلا یکی از کمپانی‌های موفق در زمینه‌ی تولید خودرو است و هر روزه مالک آن بخش دیگری به کتاب زندگی این مجموعه اضافه می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات