۱۲ دستگاه لکسوس LFA، آماده‌ی فروش در آمریکا هستند

پنج‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در سال ۲۰۱۰ و در نمایشگاه خودرو توکیو، لکسوس از سوپراسپرت LFA رونمایی کرد. حالا پس از ۵ سال از پایان تولید این خودرو، تعداد ۱۲ دستگاه از این محصول افسانه‌ای در نمایشگاه‌های خودروی آمریکا وجود دارد.
تبلیغات

با گذشت شش ماه از سال میلادی، تولیدکنندگان خودرو نتایج فروش خود را گزارش می‌دهند و آمارها حاکی از این هستند که شرایط فروش برای خودروسازان دیترویتی مناسب نیست. از سویی دیگر، برندهای ممتاز ژاپنی مثل لکسوس، اینفینیتی و آکورا به ترتیب با رشد فروش ۳.۶ درصدی، ۹.۰ درصدی و ۳.۷ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل مواجه هستند.

لکسوس LFA

به‌تازگی اتوبلاگ از طریق بررسی آمار فروش ابرخودروی LFA، نکته‌ی جالبی کشف کرده است. یک نمونه از این مدل به‌تازگی فروخته شد؛ درحالی‌که شش دستگاه LFA هم سال گذشته به مشتریان تحویل داده شد. این موضوع، طرفداران برند لوکس تویوتا را بسیار خوشحال کرده است؛ چرا که تصور می‌شد تمامی پانصد دستگاه LFA، فروخته شده‌اند.

تولید این خودروی سوپراسپرت ژاپنی حدود پنج سال پیش به پایان رسید؛ زمانی که پانصدمین و آخرین دستگاه از این خودرو پس از نزدیک به دو سال مونتاژ دقیق، عرضه شد. با این حال، هنوز برخی از مدل‌های نو از LFA در ایالات متحده وجود دارند.

لکسوس LFA

اتوبلاگ در مصاحبه با نمایندگی تویوتا گفت که در حال حاضر دوازده دستگاه LFA در نمایندگی‌های لکسوس در سراسر کشور وجود دارد. اما چطور پنج سال پس از مونتاژ آخرین LFA در خط تولید، باز هم این خودروی سوپراسپرت تولید می‌شود؟ نمایندگی تویوتا جواب داد:

برای مدیریت قیمت خودرو و فروش LFA و جلوگیری از شایعات، در ابتدا فقط با دریافت سفارش از مشتریان اقدام به تولید این خودرو می‌کردیم. اما در سال ۲۰۱۰ در پی کاهش سفارشات، این شرکت برای پیشگیری از عدم انباشت مدل‌های تولیدی در کارخانه، به نمایندگی‌های خود نیز اجازه خرید این خودرو را داد. همین مسئله باعث شده است که نمونه‌های صفر کیلومتر این سوپرخودرو را در برخی نمایندگی‌ها ببینیم.

طبق گفته اتوبلاگ، هنوز هم فرصتی برای خرید سوپراسپرت LFA جدید وجود دارد؛ هر چند ممکن است بسیار دشوار و گران باشد. واضح است که به دلیل ارزش بالای LFA، نمایندگی‌ها عجله‌ای برای فروش آن‌ها ندارند؛ چراکه می‌خواهند از این خودروها به‌عنوان اقلام کلکسیونی یا به‌عنوان محصولی تبلیغاتی در نمایشگاه خود نگهداری کنند. لکسوس تأیید کرد که بعضی از این خودروها هرگز نمی‌توانند به فروش برسند؛ مگر اینکه توسط دلالان خودروهای لوکس در بازار سیاه عرضه شوند. قیمت LFA در زمان تولید، ۳۷۵ هزار دلار بود؛ اما امروزه در نمونه‌های دست دوم و کاملا سالم، حدود ۵۰۰ هزار دلار ارزش کلکسیونی دارد.

گالری تصاویر

لکسوس LFA
لکسوس LFA
لکسوس LFA
لکسوس LFA
لکسوس LFA
لکسوس LFA
لکسوس LFA
لکسوس LFA
لکسوس LFA
لکسوس LFA
لکسوس LFA
لکسوس LFA
لکسوس LFA
لکسوس LFA
لکسوس LFA
لکسوس LFA
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات