مرسدس خودروی همه‌جارو کلاس E با چهار چرخ محرک می‌سازد

شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
محصولات آف‌رود و چهارچرخ محرک همیشه محبوبیت خاصی بین طرفداران خودروهای شاسی‌بلند دارند. شرکت مرسدس بنز به‌تازگی از یک آف‌رود بی‌نظیر بر اساس کلاس E رونمایی کرده است.
تبلیغات

مرسدس بنز با تولید خودروهای بی‌نظیر آف‌رود غریبه نیست؛ فقط کافی است نگاهی به G63 6x6 و G500 4x4 بیندازید. به لطف یکی از مهندسان بلندپرواز این شرکت، یک خودروی دیگر به خانواده مرسدس بنز اضافه شده است.

آف‌رود جدید مرسدس بنز

مرسدس بنز جدید با نام کلاس E همه‌جارو چهارچرخ‌ محرک، یک خودروی آف‌رود بی‌نظیر است که توسط یورگن ابرل ساخته شده است. خودروی آف‌رود کلاس E استاندارد برخلاف نامش، به معنای واقعی در زمین‌های ناهموار کاربردی نیست؛ بنابراین ابرل می‌خواست آن را تغییر دهد تا مطمئن شود که این آف‌رود واقعا می‌تواند از پس هر نوع مسیری بربیاید.

آف‌رود جدید مرسدس بنز

روی این خودرو یک جفت محور پورتال نصب شده است که ارتفاع سواری را به میزان قابل توجه ۴۰ سانتیمتر (۱۶ اینچ) افزایش می‌دهد (محور پورتال یک فناوری آف‌رود است که در آن لوله‌ی محور، بالاتر از مرکز چرخ قرار گرفته و در آن یک جعبه‌دنده کمکی هم وجود دارد). این کار دو مزیت دارد: ارتفاع سواری نسبت به زمین افزایش می‌یابد، مخصوصا در زیر محفظه دیفرانسیل و پایین‌تر از محور اصلی؛ و دوم اینکه به جعبه‌دنده کمکی اجازه می‌دهد تا قدرت هر نیم محور به همان سمت برسد، اما با کاهش سرعت و افزایش گشتاور.

مجموعه‌ای از لاستیک‌های ۳۱ اینچی نیز روی خودرو نصب شده و طول کلی بین محورهای جلو و عقب (Track) به ۸ اینچ افزایش یافته است. نیروی محرکه این آف‌رود چهارچرخ محرک، از یک پیشرانه V6 توربوشارژ ۳.۵ لیتری با قدرت ۳۲۸ اسب بخار تأمین می‌شود که برای راندن آن در سطوح بسیار ناهموار کافی به نظر می‌رسد. با این حال بر خلاف تولیدات آفرود قبلی مرسدس بنز، خودرو بدون جعبه‌دنده خودکار یا قفل دیفرانسیل ساخته شده است که مانع از توانایی‌های جاده‌ای آن می‌شود. یک نشریه بریتانیایی اشاره می‌کند که واکنش مثبت به این خودرو ، نشان می‌دهد که مرسدس در حال حاضر به دنبال تولید بسیار محدود این خودروی آف‌رود است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات