پورشه با تولید خودروی الکتریکی Pajun با تسلا رقابت می‌کند

پنج‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
در چند سال اخیر، شایعاتی متعددی مطرح شده که حکایت از احتمال ساخت یک خودروی الکتریکی توسط پورشه دارد. حال اخباری منتشر شده که گویای برنامه‌های پورشه برای تولید خودرویی الکتریکی با عنوان پاجون است.
تبلیغات

 براساس شایعات مطرح شده در سال‌های گذشته، پورشه در پی تولید نمونه‌ای کوچک‌تر از پانامرا مجهز به پیشرانه‌ی الکتریکی بوده است، حال آنکه هیچگاه شاهد عرضه‌ی چنین خودرویی نبودیم. بر اساس اطلاعاتی که اخیرا منتشر شده، پورشه برنامه‌ی تولید خودروی الکتریکی خود را از مرحله‌ی تولید رندر‌های متعلق به این خودرو جلوتر برده و این پروژه در پشت درهای بسته‌ی مرکز طراحی پورشه در حال جان گرفتن است.

براساس اطلاعات منتشر شده در وب‌سایت آلمانی Auto Motor und Sport، پورشه خودروی الکتریکی خود را با عنوان پاجون روانه‌ی بازار خواهد کرد. به‌نظر می‌رسد نام این خودرو برگرفته از عبارت Panamera Junior است که به اختصار Pajun خوانده می‌شود.

Pajun 2

با توجه به استقبال کاربران از انواع خودروهای الکتریکی و هیبریدی موجود در بازار، می‌توان پیش‌بینی کرد که پاجون نیز با قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به‌فردی روانه‌ی بازار خواهد شد تا جای پای خود را در میان خودروهای الکتریک باز کند.

Pajun 1

پورشه امیدوار است تا در چهار سال آتی فناوری تولید باتری به اندازه‌ای پیشرفت کرده باشد تا این خودروساز بتواند محصولی تولید کند که قادر باشد با یک بار شارژ، ۴۰۰ کیلومتر را طی کند. با توجه به اینکه این خودرو نمونه‌ای کوچک‌تر از پانامرا خواهد بود، پس باید در انتظار یک خودروی سدان چهارنفره‌ی سایز متوسط باشیم.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات