گوگل در نسخه‌ی بعدی اندروید مستقیما وارد خودروها می‌شود

جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
رویترز گزارش کرده که گوگل قصد دارد در نسخه‌ی بعدی اندروید بر روی خودروها تمرکز ویژه داشته باشد و با بکارگیری این سیستم‌عامل در خودروها، امکان دسترسی به اینترنت و امکانات مشابه ابزارهای هوشمند را بدون نیاز به گوشی هوشمند، میسر کند.
تبلیغات

گوگل در تلاش است تا پلتفرم Android Auto را به سرعت گسترش داده و امکانات بیشتری را به آن‌ها اضافه کند. در حال حاضر «اندروید اتو» امکانات متنوعی را به خودروها اضافه می‌کند، اما برای استفاده از آن نیاز به یک گوشی هوشمند است تا با خودروهای سازگار جفت شود. به کمک اندورید اتو می‌توان، کنترل یا استریم موزیک، نقشه و دیگر اپلیکیشن‌ها را بر روی نمایشگر خودرو نمایش داد.

گوگل در حال مذاکره با خودروسازها است تا اندروید اتو را بطور کامل در دل خودروها جا دهد. به این ترتیب بدون نیاز به گوشی هوشمند امکانات متنوعی در اختیار راننده قرار می‌گیرد. در گزارش رویترز آمده که یک یا دو سال تا عرضه‌ی خودروهای مجهز به اندروید اتو، زمان باقی مانده است.

اگر گوگل در این زمینه موفق شود، اندروید به سیستم استاندارد سرگرمی و هدایت خودروها تبدیل می‌شود و نبرد تازه‌ای بین گوگل و اپل در این زمینه شکل می‌گیرد.

گوگل قصد دارد تا دسترسی به سرویس‌های خود را به آسان‌ترین شکل ممکن و از طریق خودروها در اختیار راننده قرار دهد. احتمالا «اندروید اتو» دوربین، سنسورها، ظرفیت بنزین و مواردی از این دست را نیز تحت کنترل خواهد گرفت.

کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی فناوری سخت در تلاش هستند تا از طریق گوشی‌های هوشمند، ساعت‌های هوشمند، دستبندهای سلامت و گجت‌های دیگر، افراد بیشتری را به اینترنت متصل کنند و حالا به نظر می‌رسد در سال ۲۰۱۵ باید شاهد رقابت جدی بین آن‌ها در صنعت خودرو باشیم.

اپل با معرفی CarPlay اولین گام اساسی برای ورود به خودروها را برداشت و گوگل نیز با کمپانی‌های مختلف از جمله هیوندای، جنرال موتورز، نیسان و صدها شرکت دیگر، توافق نامه امضاء کرد تا اندروید اتو را به خودورهای تولیدی آن‌ها، اضافه کند.

انتظار می‌رود در نمایشگاه CES 2015 که تا کمتر از سه هفته‌ی دیگر برگزار می‌شود شاهد معرفی خودروهای هوشمند مجهز به اندروید اتو باشیم. نظر شما در این باره چیست؟ آیا گوگل موفق می‌شود خودروهای هوشمند را نیز تحت کنترل خود بگیرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات