پورشه و مرسدس‌ بنز سدان‌های الکتریکی خود را برای رقابت با تسلا به بازار عرضه خواهند کرد

یک‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
براساس اطلاعات منتشر شده، خودروسازان آلمانی پورشه و مرسدس‌بنز در نظر دارند تا برای مقابله با تسلا، نمونه‌ای از خودروهای الکتریکی را روانه‌ی بازار کنند. البته این دو خودروساز نمونه‌ای از خودروهای الکتریکی را روانه‌ی بازار کرده‌اند، اما بیشتر تمرکز این دو خودروساز روی خودروهای الکتریکی سوپراسپورت بوده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مرسدس‌بنز و پورشه سابقه‌ی تولید خودروهای الکتریکی را دارند، برای مثال تصاویر فوق متعلق به SLS AMG Black Series Electric است که ستاره‌ی ژرمن آن را به دست مهندسان AMG سپرده تا یکی از سوپراسوپرت‌های قدرتمند و پرشتاب الکتریکی حال حاضر جهان را تولید کنند. اما چرا مرسدس‌بنز و پورشه با سابقه‌ی درخشان در تولید انواع خودروها به فکر تولید رقیبی برای مدل S تسلا افتاده‌اند؟ پاسخ سوال روشن است، خودروی سوپراسپورت گزینه‌ی مناسبی برای یک خانواده نیست و از این‌رو این دو کمپانی آلمانی درصدد ساخت خودروی الکتریکی سدان برای استفاده‌ی روزمره و خانوداگی هستند.

هنوز جزئیات زیادی از این خودروها منتشر نشده است، اما شنیده‌ها حکایت از این دارد که خودروهای الکتریکی تولید شده توسط این دو کمپانی قادر خواهند بود تا ۴۰۰ کیلومتر را بدون نیاز به شارژ حرکت کنند. نمونه‌‌ی تولید شده توسط پورشه کوچکتر از پورشه پانامرا خواهد بود. خودروی الکتریکی تولید شده توسط مرسدس‌بنز در کلاس مرسدس کلاس E یا S خواهد بود.

ایلان ماسک چندی پیش از نمونه‌ی جدید خودروی تسلا با قابلیت هر چهار چرخ متحرک پرده برداشت که لقب سریع‌ترین سدان جهان را از آن خود کرده است. پیش‌بینی می‌شود که سدان الکتریکی پورشه تا سال ۲۰۱۸ روانه‌ی بازار های جهانی شود، همچنین مرسدس‌بنز نیز برای عرضه‌ی خودروی الکتریکی خود تا سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی کرده است. فاصله‌ی موجود تا زمان عرضه‌ی نمونه‌‌های الکتریکی این دو خودروساز کارکشته فرصت خوبی برای تسلا است تا موقعیت خود را در بازار جهانی تقویت کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات