اولین سوپراسپورت الکتریکی ایتالیا از یک برند ناشناخته خواهد بود

پنج‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲
مطالعه 1 دقیقه
نام خودروسازان ایتالیایی با ساخت سوپراسپورت‌های پرقدرت در هم آمیخته، اما این تولیدکنندگان همچون سایر خودروسازان نسبت به تولید خودروهای الکتریکی و هیبریدی اقدام کرده‌اند؛ چنانکه هفته‌ی پیش لامبورگینی پرده از نمونه‌ی مفهومی هیبریدی خود برداشت. البته افرادی چون مدیرعامل فراری همچنان به آینده‌ی خودروهای الکتریکی خوش‌بین نیستند. حال آنکه خبر رسیده که، اولین سوپراسپورت الکتریکی ایتالیا توسط یک برند ناشناخته روانه‌ی بازار خواهد شد.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد برخلاف سوپراسپورت‌های پیشین تولید شده در ایتالیا، شاهد ارائه‌ی محصولی خواهیم بود که دیگر خبری از صدای غرش موتورها در آن نخواهد بود. استارت‌آپ Tecnicar یک کمپانی خودروسازی نوپای ایتالیایی است که روی تولید خودروهای الکتریکی شهری متمرکز است. این کمپانی سعی دارد تا اولین سوپراسپورت الکتریکی ایتالیا را با عنوان Lavinia SE روانه‌ی بازار کند. براساس اطلاعات منتشر شده انتظار می‌رود این خودرو قدرتی برابر ۸۰۰ اسب بخار داشته و قادر باشد تا در عرض ۳.۵ ثانیه سرعت خود را از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. این خودرو را از نظر مشخصات شتاب و سرعت باید هم‌ردیف با فراری ۴۵۸ ایتالیا دانست. انتظار می‌رود این سوپراسپورت بدنه‌ای از جنس فیبرکربن داشته باشد.

تکنیکار در حال ساخت اولین پیش‌نمونه از این سوپراسپورت است که در شهر سیسیل ایتالیا واقع شده است. هنوز اطلاعاتی از جزئیات قیمت و مشخصات فنی این خودرو مشخص نشده است، اما می‌توان پیش‌بینی کرد که Lavinia برای خریداران کمی گران تمام خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات