هیوندای‌ نسل جدید i30 را سال 2017 عرضه می کند

پنج‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت هیوندای کره با معرفی مدل جدید i30 به نوعی تاخیر ورود مدل النترا جی‌تی به بازار را تایید کرد.
تبلیغات

شرکت خودروسازی هیوندای در این ماه از مدل جدید i30 در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی کرد. خودروی مذکور در کلاس خودروهای فورد فوکوس و فولکس‌واگن گلف قرار می‌گیرد که با آن‌ها به رقابت خواهد پرداخت. در صورتی که این خودرو مجوز حضور در بازار آمریکا را بدست آورد، می‌توان آن را جانشین مدل الانترای جی‌تی در نظر گرفت. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید.

با توجه به طراحی اروپایی این خودرو می‌توان آن را مدل هاچ‌بکِ سدان النترا نامید که در بعضی قسمت‌ها تفاوت‌هایی نیز مشاهده می‌شود. یکی از تفاوت‌هایی که این خودرو نسبت به مدل النترا دارد طراحی شبکه‌ای جدید جلوپنجره‌ی این خودرو است.

هیوندای

i30 جدید با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی به بازار اروپا عرضه خواهد شد. پیشرانه‌هایی که بر روی این خودرو قابل سفارش است شامل دو پیشرانه‌ی بنزینی با حجم‌های ۱.۶ و ۱.۴ لیتری و یک پیشرانه‌ی دیزلی به حجم ۱.۶ لیتر است.

تمام پیشرانه‌هایی که به آن اشاره شد دارای سیستم تزریق مستقیم سوخت و مجهز به توربو شارژرهستند. و در نهایت نیز یک پیشرانه‌ی ۱ لیتری ۳ سیلندر توربوشارژ نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است. جعبه دنده‌ی در نظر گرفته شده برای این خودرو شامل دو نوع دستی ۶ سرعته و ۷ سرعته‌ی اتوماتیک دوبل کلاچ است.

هیوندای

هیوندا در توضیح بیشتر راجع‌ به این خودرو افزوده که این خودرو از نظر دینامیکی با تست‌هایی که در پیست نوربرگرینگ صورت پذیرفته بهینه‌سازی شده است. و همچنین ۵۳ درصد از بدنه‌ی این خودرو از جنس فولاد با مقاومت بالا است. 

در نمای داخلی نیز با نظم خاصی روبرو خواهید شد و در کیقیت داخلی نیز پوشش نرمی برای این خودرو انتخاب شده است. در مدل‌هایی با سطح تجهیزات پایین از یک نمایشگر لمسی ۵ اینچی و در مدل‌های بالاتر از نمایشگر ۸ اینچی استفاده شده است که وظیفه‌ی آن نمایش اطلاعاتی در زمینه‌ی کنترل خودرو است.

هیوندای

سیستم‌ها و فناوری‌های متعددی برای این خودرو در نظر گرفته شده است که برخی از ‌آن‌ها را به صورت آپشن می‌توان سفارش داد. از جمله‌ی این امکانات می‌توان به استفاده از گوشی هوشمند توسط نمایشگر وسط داشبورد، شارژ گوشی بدون نیاز به سیم، ترمز اتوماتیک، سیستم هشدار نقطه‌ی کور و کروز کنترل اشاره کرد.

هیوندای در ادامه تاکید کرد که i30 جدید اولین خودروی این شرکت از سری N است که با گلف GTI و فورد فوکوس به رقابت خواهد پرداخت. این خودرو سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات