تماشا کنید: شکست ب ام و i8 و دوج وایپر در برابر ون الکتریکی اتیوا

جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت اتیوا که از برگزاری مسابقه‌ی درگ خودرو‌های نامدار با ون الکتریکی خود به نام ادنا، برای نمایش توانایی‌ خود استفاده می‌کند، در آخرین اقدام به برگزاری مسابقه‌ی درگ خودروی الکتریکی ۹۰۰ اسب بخاری خود با ب‌ام‌و i8‌ و دوج وایپر پرداخته است. برای تماشای کلیپ این مسابقه‌ی درگ با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

چندی پیش تعدادی از مهندسان تسلا از این شرکت خارج شدند تا با تأسیس شرکت فعال در زمینه‌ی توسعه‌ی خودرو‌های برقی با نام اتیوا (Atieva)‌ مسیر مستقلی را در پیش بگیرند. این شرکت برای اثبات توانایی‌های خود پیش‌تر مسابقه‌ی درگی بین ون الکتریکی ادنا (Edna) با فراری کالیفرنیا و تسلا مدل اس برگزار کرده بود. ادنا که بر پایه‌ی مرسدس بنز ویتو ساخته شده و از قوای محرکه‌ی الکتریکی ۹۰۰ اسب بخاری بهره می‌برد، به‌راحتی توانست رقبای نامدار خود را شکست دهد.

طبق اعلام اتیوا، ون الکتریکی این شرکت تنها به ۳ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیاز دارد. این در حالی است که آمار رسمی خبر از رسیدن ب‌ام‌و i8‌به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در مدت زمان ۴ ثانیه می‌دهند. دوج وایپر نیز به ۳.۴ ثانیه زمان برای رسیدن به سرعت مشابه احتیاج خواهد داشت. پیش از تماشای ویدیوی مسابقه‌ی درگ خودروهای نامبرده می‌توان نتیجه‌ی آن را پیش‌بینی کرد.

البته مهارت رانندگان در مسابقات درگ یکی از عوامل کلیدی است که در ویدیوی منتشر شده از اتیوا، دوج وایپر حتی توانایی رقابت با i8‌ را نیز ندارد که این موضوع خبر از مهارت پایین راننده‌ی آن می‌دهد. با این حال توانایی‌‌های ون ادنا فوق‌العاده است و با فاصله‌ی زیادی رقبای خود را شکست می‌دهد.

مهندسان اتیوا اعلام کردند که موتور‌های الکتریکی و این شرکت اکنون توانایی مؤثر‌تری در دور‌های بالای کاری را دارند. شرکت اتیوا قصد دارد سیستم قوای الکتریکی خود را برای استفاده در سدان خاص خود در سال ۲۰۱۸، استفاده کند. این شرکت در حال حاضر مشغول توسعه و بهبود این سیستم است. اتیوا برای همچنین از تمام شرکت‌های خودروسازی دعوت کرده است تا خودرو‌های خود را برای رقابت با ون الکتریکی اِدنا ارسال کنند.

در ادامه شما را به تماشای ویدیوی مسابقه‌ی درگ ون الکتریکی اتیوا با ب‌ام‌و i8 و دوج وایپر دعوت می‌کنیم.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات