فراخوان مرسدس بنز به خاطر وجود نقص در سیستم استارت/استاپ

چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بروز ایراد در عملکرد سیستم استارت/استاپ مدل‌های ۲۰۱۶ مرسدس بنز GLE450 AMG این شرکت را وادار به فراخوانی این خودرو برای رفع ایراد کرده است. در ادامه ی مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بسیاری از خودروهای مدرن امروزی به سیستم استارت/استاپ مجهز شده‌اند؛ وجود این سیستم می‌تواند در شهرهای شلوغ و پرترافیک به کاهش مصرف سوخت و همچنین کاهش انتشار گاز CO2 کمک کند. اما در خودروی مرسدس بنز GLE450 AMG مدل ۲۰۱۶ این سیستم تنها نیمی از وظایف خود را انجام می‌دهد.

با توجه به وجود یک خطا در واحد کنترل الکترونیک موتور، سیستم این خودرو در هنگام فشردن پدال ترمز اقدام به خاموش کردن پیشرانه می‌کند و در ابتدا راننده ممکن است فکر کند که سیستم استارت/استاپ وارد عمل شده است. به هرحال اما با رها کردن پدال ترمز، پیشرانه‌ی خودرو دوباره روشن نمی‌شود و لازم است که راننده برای این کار دوباره و به صورت دستی اقدام به روشن کردن خودرو بکند. با توجه به بروز چنین شرایطی، این خودرو نتوانست از استانداردهای موسسه‌ی NHTSA در مورد سیستم استاپ/استارت بر بیاید، چرا که بسته به نوع ترافیک، چنین خطایی می‌تواند منجر به افزایش احتمال تصادف شود.

تقربا تعداد ۵ هزار و ۸۲۵ دستگاه خودرو با چنین مشکلی وجود دارند که بنابر اعلام مرسدس بنز، این خودروها در بین تاریخ ۱۰ دسامبر ۲۰۱۴ تا ۶ ژوئن ۲۰۱۶ تولید شده‌اند. پس از هماهنگی با نمایندگان و تعمیرکاران مرسدس بنز و همچنین تحویل نسخه‌ی جدید نرم افزار به آن‌ها، مالکان این خودروها توسط سازنده از زمان مراجعه برای رفع عیب با خبر خواهند شد. تعمیر خودرو و رفع این ایراد تنها به چند دقیقه زمان نیاز دارد و کاملا رایگان است.

مرسدس بنز GLE
مرسدس بنز GLE
مرسدس بنز GLE
مرسدس بنز GLE
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات