به دنبال حادثهای که برای رانندهی یک دستگاه تسلا مدل اس که در حالت رانندگی خودکار قرار داشت پیش آمد و منجر به مرگ وی شد، تسلا در حال کار روی نسخهای بهینه شده از سیستم هوشمند اتوپایلوت است.
تسلا به طور منظم در حال بهینهسازی و توسعهی سیستم اتوپایلوت است و رفته رفته قابلیتهای بیشتری از این سیستم را فعال میکند؛ قابلیتهایی مانند سیستم درخواست برای پارک خودکار. انتظار میرود که اتوپایلوت ۲ با اتکا به حسگرهای بسیار پیشرفتهتر از نمونههای کنونی تسلا اس و تسلا ایکس، بتواند قدمی قابل توجه برای این سیستم محسوب شده و بر قابلیت های آن بیافزارید.
براساس اعلام منابعی در تسلا، این بهینهسازیها عموما در رابطه با دوربین دیدجلوی دوگانه انجام شدهاند. این گزارشها میافزایند: "سیستم دوربین دوگانه، توانایی شناسایی به موقع و واکنش مناسب نسبت به چراغها و علائم راهنمایی را بدون نیاز به دخالت راننده دارا است."
حادثهی منجر به مرگی که اخیرا اتفاق افتاد سبب شد تا یکی از نقاط ضعف و محدودیتهای سیستم دوربین تکی نمایان شود. این نقطه ضعف، همان عدم توانایی این دوربین در تفکیک تریلر سفید رنگ از آسمان روشن فلوریدا بود. هنوز مشخص نیست که در برابر چنین مانعی، سیستم دوربین دوگانه ی جلو تا چه میزان کارآمد است؛ اما مبرهن است که وجود دو عدد لنز میتواند در تکمیل با اطلاعات حسگرهای راداری، تصویری سه بعدی از محیط را ارایه دهد.
همانند سیستم اتوپایلوت فعلی، اتوپایلوت ۲ نیز در ابتدا بصورت عمومی در نسخهی بتا عرضه خواهد شد و انتظار میرود که از اواخر امسال به بازار بیاید. شرکت تسلا هنوز زمان دقیق عرضهی رسمی این سیستم را اعلام نکرده است.
نظرات