نکاتی که درباره مرسدس بنز AMG GT R نمی دانستید
مرسدس AMG GT R چیزی فراتر از ظاهری زیبا و پیشرانهی V8 است. ما لحظه به لحظهی آن را با دقت، بارها و بارها تماشا کردیم. از زمان انتقال آن به کانتینر، وقتی که به بروکلند در انگلستان رسید، تا زمانی که لوییس همیلتون سعی در رام کردنش داشت و در جاده با آن میتازید. ولی هنوز رازهای سر بستهای در مورد هیولای جدید مرسدس بنز دارد.
۱- ثبت سیستم آیرودینامیک اکتیو زیر بدنهی GTR دو سال طول کشید. پس از تستها و تلاشهای فراوان نتایج فوقالعادهای بدست آمد.کاهش نیروی بالابرنده و کشنده، اقزایش سرعت هوا در زیر ماشین ، کاهش فشار و همهی اینها بدون اینکه اثری بر آیرودینامیک پشت خودرو بگذارد. گوستاو استرادا، سرپرست تیم آیرودینامیک AMG میگوید "این قسمت، شاهکار این خودرو است".
در سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت و در حالت مسابقه ترکیبات کربنی فقط چیزی در حدود ۲ کیلوگرم است، به طور خودکار ۴۰ میلیمتر ارتفاع خودرو کاهش مییابد و جریان هوا به طور قابل ملاحظهای تغییر میکند. این فرایند به اثر ونچوری معروف است، که وضعیت خودرو را در جاده نامناسب میکند به طوری که در سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت، نیروی کشندگی اکسل جلو ۴۰ کیلوگرم کاهش مییابد.
۲- انتظار میرفت که جلو پنجرهی مشبک GTR که به "Panamerica" معروف است برای آیرودینامیک گزینهی مناسبی نباشد. اما استرادا و تیمش با باریک کردن برشهای عمودی جلوپنجره هوا را مستقیما به رادیاتور هدایت میکنند. و هیچ هوای اضافی در قسمت موتور نمیچرخد. این ویژگی خاص مختص دنیای موتوراسپرت است که مصداق واقعی آن در AMG GT R ظهور پیدا کرده است: ۱۵ پرهی عمودی از جنس کروم که یادآور AMG GT3 مسابقهای است. شکل ابتدایی رادیاتور مشبک جدید به مرسدس بنز SL300 مسابقهای باز میگردد که در سال ۱۹۵۲ و در پیست مسابقهی افسانهای Panamericana واقع در مکزیک پیروز شد.
۳- دریچهی هوای جلوی ماشین میتواند در کمتر از یک ثانیه باز و بسته شود، این موضوع بسیار مهم است، زیرا به این معنی است که تنها در صورت نیاز این درچهها باز خواهند ماند. آنها به طور الکتریکی کنترل و توسط بک موتور الکتریکی در کمتر از یک ثانیه باز و بسته میشوند تا جریان هوا و عمکرد آیرودینامیک را بهبود بخشند.
بادگیرها معمولا بسته هستند، به خصوص در سرعتهای بالا، در حین ترمز گرفتن و زمان پیچیدن ناگهانی در سرعت بالا.
۴- ویدئو های منتشر شده برای معرفی مرسدس AMG GT R و آنهایی که قبل از این نیز منتشر شده بودند، همگی در تایلند، در دریاچهی کومو، در ایتالیا و در جهنم سبز معروف به نوربورگرینگ فیلمبرداری شده بودند. جنگل منحصر به فردی که در ویدئو نشان داده شده بود واقع در آسیای حنوبی است، اما واضح است که مسیر مسابقهای که GTR و بیشتر مرسدسهای AMG در آن به دنیا آمدند، نوربرگرینگ بوده است.
۵- نسخهی سری Black شایعه بود. در سخرانی معرفی GTR در فستیوال سرعت گودوود در بروکلند انگلستان، رییس مرسدس AMG، توپیاس مور، شایعهها را در مورد GT داغتر از قبل کرد و اشاره کرد که "هنوز کارمان با سری Black تمام نشده است".
این هیولای سبز وحشی در تاریخ ۲۱ نوامبر برای فروش آماده میشود و در مارچ ۲۰۱۷ نیز برای بازارهای اروپا آماده است.