هوندا در فصل ۲۰۱۷ فرمول یک نیز تنها به تامین پیشرانه مک لارن میپردازد
هوندا سال گذشته با عقد قرارداد با شریک موتوراسپرت قدیمی خود، مکلارن، پس از ۶ سال به رقابتهای فرمول یک بازگشت. با این که هوندا در حال حاضر امکان تامین پیشرانه برای سایر تیمها را نیز دارد، اما ظاهرا برنامهای برای این موضوع نداشته و قصد دارد فصل آینده نیز به همکاری انحصاری با مکلارن بپردازد.
هوندا و مکلارن از فصل ۲۰۱۵ به همکاری با یکدیگر پرداختهاند؛ اما این تیم عملکرد فاجعهباری در فصل گذشته از خود بجای گذاشت در نهایت به جایگاه یکی مانده به آخر رسید. خودروهای مکلارن در فصل گذشته از مشکلات متعددی رنج میبردند و در اکثر گرندپریها هر دو خودرو حتی توانایی به پایان رساندن مسابقه را نیز نداشتند. اما شرایط در فصل جاری تفاوت زیادی کرده و خودروهای مکلارن علاوه بر نمایش مطمئنتر، امتیازات زیادی را نیز برای تیم خود به ارمغان آوردهاند تا جایی که فرناندو آلونسو در گرندپری موناکو به جایگاه پنجم رسید. با وجود پیشرفت بسیار پیشرانههای هوندا، این شرکت همچنان نیاز به ارتقای پیشرانههای تولیدی خود دارد و عقد قرارداد با تیم دیگری در کنار مکلارن، میتواند به روند توسعهی خود سرعت ببخشد. البته هوندا برای همکاری با تیم دیگر پیش از هر چیزی به موافقت مکلارن نیاز دارد.
همکاری انحصاری هوندا و مکلارن هفتهی گذشته پس از انتشار وضعیت تامینکنندگان فصل آیندهی پیشرانه در مسابقات فرمول یک، مشخص شد. رنو علاوه بر خودروهای خود، پیشرانهی مورد نیاز ردبول را نیز تامین خواهد کرد. مرسدس بنز نیز پیشرانهی مورد نیاز تیمهای ویلیامز، فورس ایندیا و مانور را تولید میکند و فراری نیز قوای محرکهی سایر تیمها را تامین خواهد کرد. اما در صورتی که هر یک از تولیدکنندگان نامبرده از تامین پیشرانهی یکی از تیمها انصراف بدهند، به دلیل شرایط هوندا فدراسیون مسابقات فرمول یک به احتمال قوی این شرکت را مجاب به پر کردن جای خالی تولیدکنندهی انصراف داده، میکند.