جگوار XFL با فاصله‌ محوری بیشتر معرفی شد

سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
جگوار مدلی از XF را بطور اختصاصی برای بازار چین تدارک دیده است که از فاصله‌ محوری بیشتری برخوردار شده و قرار است در چین تولید شود. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

جگوار در نمایشگاه اتومبیل ۲۰۱۶ پکن از نسخه‌ی طویل‌تر XFL رونمایی کرد. حرف L در این خودرو نشان دهنده‌ی عبارت Long Wheelbase است که به معنای فاصله‌ی محوری بیشتر است. همچنین جگوار اعلام کرده که این مدل در چین تولید و در خط تولید جدید این شرکت در شهر چانگشو تولید خواهد شد. با تولید این خودرو در کارخانه‌ی چانگشو، این کارخانه تبدیل به اولین خودروسازی در چین خواهد شد که بدنه‌ی تمام آلومینیومی خودرو تولید می‌کند.

جگوار XFL بر اساس مدل XF طراحی و تولید شده است و تنها تفاوت آنها در فاصله‌ی محوری است. افزایش فاصله‌ی محوری در مدل XFL سبب بهبود فضای پا برای سرنشینان عقب شده است. این مدل از امکانات رفاهی مناسبی نیز برخوردار است که از بین آنها می‌توان به اینترنت وای فای با قابلیت اتصال به هشت دستگاه، سیستم سرگرمی و رسانه‌ای برای سرنشینان عقب، سیستم تصفیه‌ و یونیزه کردن هوای کابین و صندلی‌های مجهز به گرمکن، سرد کن و ماساژور را نام برد. همچنین یک سامانه‌ی جدید با نام هشدار خروج مطمئن Clear Exit Detection در این خودرو بکار رفته است که وظیفه‌ی آن آگاه کردن سرنشینان عقب از خودروهای عبوری هنگام پیاده شدن است. در صورتی که سرنشینان عقب بخواهند در را باز کرده و از خودرو پیاده شوند این سیستم آنها را از وجود خودروهایی که از عقب در حال نزدیک شدن هستند آگاه خواهد کرد. جگوار XFL نخستین خودرویی است که از چنین سامانه‌ی جالبی استفاده می‌کند.

سیستم سرگرمی و مالتی‌مدیای حرفه‌ی جگوار لندروور نیز در XFL وجود دارد، این سیستم مجهز به نمایشگر ۱۰.۲ اینچی لمسی است که در صورت نیاز می‌توان نمایشگر بزرگ‌تر ۱۲.۳ اینچی را نیز سفارش داد. این نمایشگرها قابلیت نمایش نقشه‌ها به صورت سه بعدی را دارند. سیستم صوتی جگوار XFL نیز از برند Meridian و دارای ۱۷ عدد بلندگو است. تجهیزات ایمنی جاگوار XFL نیز شامل چراغ‌های جلوی تمام LED، سیستم نمایشگر سر بالا، ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل هوشمند با قابلیت تطبیق سرعت خودرو با ترافیک و سیستم رانندگی بین خطوط هستند.

در زیر کاپوت جگوار XFL امکان سفارش پیشرانه‌ی ۴ سیلندر یا ۶ سیلندر وجود دارد. پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوشارژردار دارای دو نسخه است که یکی ۲۰۰ اسب بخار و دیگری ۲۴۰ اسب بخار قدرت دارند. پیشرانه‌ی شش سیلندر V شکل نیز توانایی تولید ۳۴۰ اسب بخار قدرت را دارد. هر دو پیشرانه‌ی XFL با جعبه دنده‌ی ۸ سرعته‌ی خودکار ارائه می‌شوند و به صورت استاندارد نیروی پیشرانه تنها به محور عقب انتقال می‌یابد، فعلا امکان سفارش نسخه‌های چهارچرخ محرک برای جگوار XFL وجود ندارد.

jaguar XFL
jaguar XFL
jaguar XFL
jaguar XFL
jaguar XFL
jaguar XFL
jaguar XFL
jaguar XFL
jaguar XFL
jaguar XFL
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات